پاپی زاده: انصراف کشاورزان از کشت گندم به علت عملکرد ضعیف بانک ها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس،گفت: به علت کوتاهی بانک های عامل در پرداخت بهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم و ذرت این کشاورزان قادر به تهیه نهاده برای کشت در سال زراعی آینده نبوده و از کشت این محصولات انصراف داده اند که این نوع عملکرد ضعیف بانک ها به کشور آسیب جدی خواهد زد.

عباس پاپی زاده بالنگان با انتقاد از اینکه بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت حق و حقوق کشاورزان امسال با مشکلاتی روبه رو شد،گفت: امسال در خصوص خرید تضیمنی و پرداخت بهای تضمینی محصولات کشاورزی خریداری شده از جمله گندم و ذرت بانک های عملکرد قابل قبولی نداشتند و به تعهدات خود کاملا عمل نکردند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: از طریق کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس چندین بار این موضوع را پیگیری کردیم، همچنین وزارت جهاد کشاورزی هم پیگیر این موضوع بوده و  جلسات مختلفی هم با مسئولان وزارتخانه داشتیم.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: دولت پرداخت اصل و سود تسهیلات به بانک‌های عامل را تضمین کرده است و بانک ها باید این تسهیلات را به سازمان های متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی پرداخت کنند اما متاسفانه تاکنون بانک ها از این کار خودداری کرده اند.

پاپی زاده ادامه داد: به عنوان مثال حدود ۴ ماه است که ذرت کاران محصولات خود را برداشت و به فروش رسانده اند اما بابت آن پولی دریافت نکرده اند.

وی تاکید کرد: کشاورزان چون آورده ای نداشته اند و هنوز بهای تضمینی محصولات خود را دریافت نکرده اند، نتوانستند برای کشت سال زراعی بعدی نهاده خریداری کنند و از کشت محصولاتی مثل گندم و ذرت و مانند آن انصراف داده اند که دراین وضعیت کشور به خاطر عملکرد بسیار ضعیف بانک ها آسیب جدی می بیند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: قطعا از طریق مجلس با این موضوع و بانکهایی که با وزارت جهادکشاورزی در پرداخت مطالبات کشاورزان همکاری نکرده اند برخورد خواهیم کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همین راستا دیروز جلسه ای با مدیران عامل بانک‌های مختلف و مسئولان وزارت جهادکشاورزی در کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی برگزار شد و بانک ها موظف شدند در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی و به وظیفه و تعهد خود به صورت کامل عمل کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.