مقتدایی: ارایه خدمات به مناطق حاشیه نشین ضروری است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حاشیه نشینی از بی برنامگی نشات می گیرد گفت: در کنار ارایه خدمات به ساکنان این مناطق باید به گونه ای عمل شود که از توسعه مناطق حاشیه نشین جلوگیری شود .

عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در نشست بررسی وضعیت مناطق حاشیه نشین استان خوزستان که درمحل استانداری برگزار شد گفت: جامعه مانند یک خانواده است که برای پیشبرد کارهای خود نیازمند برنامه ریزی مدون است.

استاندار خوزستان تاکید کرد : ارایه خدمات به مناطق حاشیه نشین ضروری است اما این خدمات نباید موجب افزایش تعداد جمعیت حاشیه نشین شود.

مقتدایی به وضعیت اقتصادی مردم ساکن در مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و افزود: زمانی که برای افزایش جمعیت کشور برنامه ریزی می شود باید به گونه ای باشد که برای معیشت و رفاه مردم نیز راهکارهایی ارایه شود .

وی ادامه داد:توجه به مسایل اخلاقی ،انسانی ،اقتصادی ،سیاسی به عنوان یک اصل در هر جامعه شناخته شده و اگر گروهی پاسخ گوی مطالبات مردمی در این اصول نباشند ،مشکلات بسیاری در جامعه ایجاد می شود.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص وضعیت حاشیه نشین ها ،مسوولان باید به مسایل رفاهی ،درمانی و آموزشی مردم ساکن دراین مناطق توجه داشته باشند.

در ادامه مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان نیز با اشاره به نقش صنعت بر افزایش حاشیه نشینی گفت: هرچه شهر ها به سمت صنعتی شدن پیش می روند به تعداد حاشیه نشین ها نیز افزوده می شود .

پیمان کاظمی نژاد ادامه داد: برخی عوامل جغرافیایی مانند تغییر اقلیم موجب شده تا افرادی که در روستا ها ساکن هستند به دلیل از بین رفتن بخشی از اشتغال خود روانه حاشیه شهری های بزرگ شوند.

وی افزود: یکی از راهکارهای جلوگیری از حاشیه نشینی ،ارایه امکانات به شهرهای کوچکی است که در کنار شهری های بزرگ قرار دارند.

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان اظهار کرد: در مناطقه حاشیه نشین، ارائه خدمات باید به گونه ای باشد که حداقل نیاز های مردم تامین شود.

شهردار اهواز نیز در این نشست با اشاره به تاثیر جنگ تحمیلی بر افزایش حاشیه نشینی در اهواز گفت: بروز جنگ موجب شد مردم ،بسیاری از روستا ها را ترک کرده و در حاشیه برخی از شهرها ساکن شوند.

سید خلف موسوی ادامه داد: تغییرات ایجاد شده در منابع طبیعی ، ساخت سدهایی دراستان و به زیر آب رفتن زمین های روستاییان،طرح یکپارچه کردن اراضی نیشکر و خرید زمین های روستاییان از سوی این شرکت خصوصاً در مسیر کوت عبدالله بر افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهر اهواز موثر بوده است .

این نشست با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه های استان و دانشجویان برگزار شد .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.