بانوی محیط زیست پاسخ داد/ چرا به اهواز نیامدم؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سکوت ابتکار بالاخره شکست و درباره دلایل نیامدنش به اهواز سخن گفت. بانوی محیط زیست کشور در پاسخ به این سؤال که بحث رفتن دکتر هاشمی وزیر بهداشت در روزهای ابتدایی بحران گردوغبار و نرفتن شما از موضوعات پربحث در ماجرای ریز گردهاست گفته است که خیلی‌ها می‌پرسند که چرا نیامده‌اید؟

شاید من هم‌ دلم می‌خواست بروم. ولی وقتی دکتر هاشمی داوطلب شدند، من می‌آمدم که چه‌کار کنم؟! ایشان رفته بودند تا مراکز درمانی و تجهیزات و کمبود آن‌ها را با توجه به وضعیت انسانی ماجرا و حیطه وظیفه خودشان حل کنند. من اگر می‌آمدم چه می‌توانستم بکنم.

مسئولان استانی اول می‌پرسیدند چه برنامه‌ای داری؟ می‌گفتم هیچی. می‌گفتند چه بودجه‌ای برای من آورده‌ای؟ می‌گفتم هیچی. می‌آمدم، فقط افسوس می‌خوردم! وظیفه یک مسئول که افسوس خوردن نیست. باید برود برنامه تنظیم کند، ابعاد موضوع را مشخص کند.

به‌ویژه در موضوع ریزگردها که کار یک سازمان به‌تنهایی نیست. یک بخش کار برای تأمین حقابه، به وزارت نیرو برمی‌گردد. وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح الگوی کشت باید کشاورزان را ترغیب کند. سازمان جنگل‌ها در بیابان‌زدایی متولی اصلی ماجراست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.