دبیر کانون انبوه سازان ایران: خوزستان با شعار دادن آباد نمی شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرشید پورحاجت روز دوشنبه در دومین روز از همایش فرصت ها و چالش های انبوه سازی ایران که به میزبانی اهواز در تالار اجتماعات شهرک نفت اهواز برگزار شد گفت: بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خوزستان ۱۳درصد مجموع بافت های فرسوده کشور را شامل می شود که یک هزار و ۵۰۰هکتار از این مجموع در اهواز قرار دارد.

وی افزود: برای احیای بافت های فرسوده، بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید و راهی غیر از این نیست چرا که نهاد حاکمیتی در این زمینه باید حمایت شود.

پورحاجت ادامه داد: انتظار بخش خصوصی این است که شهرداریها، معاونت مسکن و ارگان های مرتبط با بخش مسکن به این بخش کمک کند.

وی عنوان کرد: از دولت انتظار یاری گری مالی نداریم بلکه انتظار داریم در روند کارها تسهیل ایجاد کند.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان خوزستان تصریح کرد: برابر با برنامه پنجم توسعه قرار بود سالانه ۱۰درصد بافت های فرسوده کشور احیا شود و تا به امروز که در انتهای برنامه قرار داریم نه تنها این کار صورت نگرفت بلکه بر میزان این بافت ها افزوده شد.

پورحاجت ادامه داد: انتظار می رود دولت نگاه ویژه ای به بافت های فرسوده و احیای این بافت ها بویژه در خوزستان و اهواز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان با شعار دادن آباد نمی شود گفت: پتانسیل خوب و جامع مهندسی در این استان وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره برد.

نخستین همایش فرصت ها و چالش های انبوه سازی در ایران به میزبانی اهواز روز یکشنبه در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت آغاز به کار کرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.