مقتدایی: استفاده از کالاهای درون استانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با تاکید بر حمایت مردم از تولیدات درون استانی گفت: حمایت از تولیدات درون استانی باید به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود.

عبدالحسن مقتدایی دوشنبه در نشست حمایت از تولید و خدمات درون استانی که در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد گفت:در سال آینده یکی از برنامه های مهم استان ترویج استفاده از کالاهای درون استانی در خانواده ها است .

وی افزود: اگر خواهان رشد و توسعه استان خوزستان هستیم باید از تولیدات درون استانی در تمامی بخش ها حمایت کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در این بخش فرمانداران نقش مهمی دارند اظهار داشت: با بررسی های انجام شده تاکنون اجرای طرح استفاده از کالاهای درون استانی در شهرستان ها موفق نبوده است .

مقتدایی عنوان کرد: برنامه ریزی برای خرید کالای درون استانی باید با توجه به بضاعت و شاخص های هر شهرستان تدوین شود و تمامی ظرفیت های شهرستان ها دراین زمینه توسط فرمانداران شناسایی شود.

وی گفت: حمایت از تولیدات و خدمات دورن استانی باید مستمر باشد تا بتوان برای رونق این بخش و تولید اشتغال برنامه ریزی کرد.

استاندار خوزستان بر راه اندازی سایت نمایشگاه های مجازی استان تاکید کرد و تصریح کرد: راه اندازی این سایت به صورت مجازی می تواند به معرفی کالاها و خدمات و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران کمک کند.

مقتدایی افزود: برخی شرکت ها دراستان خوزستان از تمامی امکانات استانی استفاده می کنند اما فواید این شرکت ها هیچ گاه برای خوزستان نبوده است.

وی به اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان اشاره کرد و گفت: استفاده از نیروهای بومی در این طرح یکی از برنامه های مهم استانی است اما نمی توان انتظار داشت که تمامی نیروهای متخصص از درون استان باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس گزارش ها هفت واحد از پتروشیمی های استان از تولیدات استانی استفاده نمی کنند که به نوعی این واحد ها باید مجاب به استفاده از تولیدات شوند.

مقتدایی عنوان کرد: ۱۳ درصد از تولید ناخالص کشور در خوزستان تولید می شود و تنها سه و نیم درصد امور بیمه ای در استان انجام می شود .

وی افزود: تمامی شرکت های بیمه ای در استان نیز شعبه دارند و دلیلی وجود ندارد که بیمه های کلان شرکت های صنعتی به خارج از استان انتقال داده شود.

استاندار خوزستان همچنین با انتقاد از برخی ادارات استان در استفاده از ظرفیت های خدماتی در استان گفت: در ماه های گذشته همایش های بسیاری در استان برگزار شده که تمامی این برنامه ها توسط سه شرکت از خارج از استان برگزار شده است .

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: بخشی از کالاهای مورد نیاز در استان تولید نمی شود و لازم است که این نوع کالاها شناسایی و معرف شوند تا بتوان با استفاده از بخش خصوصی این واحدهای تولیدی را دراستان راه اندازی کرد.

امید حاجتی عنوان کرد: در پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری نیز خرید کالا از درون استان به خوبی انجام شده اما باید به گونه ای عمل شود که پس از پایان اجرای این طرح در خوزستان به واحدهای تولیدی که حجم تولیدات خود را افزایش می دهند صدمه ای وارد نشود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز اظهار کرد: تا دیماه امسال حدود ۳۴ هزار فرصت شغلی در سامانه اشتغال استان ثبت شده که امیدواریم این تعداد تا پایان سال به ۴۰ هزار فرصت شغلی برسد.

هوشمند صفایی خاطرنشان کرد: در این سامانه سازمانهای جهاد کشاورزی، جهاد نصر، و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آمار خوبی ثبت کرده اند.

وی در پایان گفت: در ماه های گذشته نرخ بیکاری در استان خوستان کاهش یافته و بخشنامه حمایت از کالاهای درون استانی در ایجاداشتغال موثر بوده است .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.