گزارش فرماندهی انتظامی خوزستان از ۱۱ ماه گذشته

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان از انهدام ۸۵ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در ۱۱ ماه امسال خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد صالحی در نشست خبری که امروز (۱۰ اسفندماه) در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال موفق شدیم جرائم از نوع سرقت را به خوبی کنترل کنیم به طوری ‌که در زمینه کشف جرائم سرقت، شاهد افزایش ۶ درصدی کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. همچنین وقوع جرائم از نوع سرقت در این مدت، یک درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: همچنین عملیات‌های پلیس در بحث مبارزه با مواد مخدر، منجر به دستگیری ۱۰ هزار و ۸ نفر، افزایش ۲۰ درصدی کشف انواع مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی و همچنین افزایش ۳ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: در ۱۱ ماهه امسال، ۴ هزار و ۶۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان، ۴۱ باب منزل توزیع​کنندگان و فروشندگان مواد مخدر پلمب شد. لازم است شهروندان بدانند که برای ارائه گزارش​های مردمی در خصوص فعالیت خانه​های تیمی تهیه و پخش مواد مخدر نیازی به شاکی خصوصی نیست و لازم است شهروندان در ارتقای امنیت اجتماعی در این زمینه مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

صالحی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال در حوزه پلیس فتا نیز ۹۲ درصد جرائم سایبری در استان خوزستان کشف شد که ۷۵ درصد از این جرائم مربوط به برداشت از حساب شخصی افراد بوده است. در این مدت صددرصد جرایم سایبری مربوط به برداشت از حساب‌های شخصی افراد کشف شد. البته ارتکاب به این نوع جرائم در استان خوزستان در ۱۱ ماه گذشته، به میزان ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با مقایسه عملکرد پلیس در بهمن ماه امسال و مدت مشابه سال گذشته، توضیح داد: در بهمن ماه امسال در زمینه سرقت، ارتکاب به جرم حدود ۹ درصد کاهش و کشف این نوع جرایم ۴ درصد افزایش پیدا کرد. پلیس آگاهی استان خوزستان موفق شد در این یک ماه ۷۲ درصد از مجموع سرقت​ها را کشف کند. همچنین در حوزه تصادفات جاده​ای و درون شهری با وجود افزایش میزان تصادفات در ۱۱ ماه گدشته، تعداد متوفیان ناشی از این حوادث ۲۰ درصد کاهش یافت.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به راه​اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در استان گفت: سال ۹۲ دغدغه مردم بیشتر در بحث اعتیاد به مواد مخدر بوده است این در حالی است که امسال این دغدغه تغییر یافت و جرائم از نوع سرقت به عنوان دغدغه اول مردم محسوب شد و با توجه به اولویت​بندی انجام شده، قرارگاه مبارزه با سرقت در کشور و به دنبال آن در ۱۳ استان تشکیل شد.

صالحی اظهار کرد: بر اساس فعالیت​های این قرارگاه، عملیات ارتقای امنیت اجتماعی در ۱۰ شهرستان به عنوان شهرستان​های هدف که دارای بالاترین فراوانی سرقت هستند، به اجرا در آمد. اواخر بهمن​ماه امسال شاهد اجرای نهمین مرحله از عملیات ارتقای امنیت اجتماعی در استان بودیم. عملکرد پلیس در این مرحله و در مقایسه با هشتمین مرحله اجرای این عملیات، در بحث سرقت​های مسلحانه به طور صددرصد افزایش کشف نشان می​دهد. همچنین کشف سرقت به عنف به میزان ۵۵ درصد و مجموع دستگیرشدگان به میزان ۴ درصد در مقایسه با مرحله هشتم این عملیات افزایش یافت.

وی افزود: در اجرای نهمین مرحله عملیات ارتقای امنیت اجتماعی ۴۰ دستگاه خودرو و ۱۳۷ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: در این مرحله از انجام عملیات با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر استان، یک باند ۵ نفره از سارقان حرفه​ای خودرو و موتورسیکلت شناسایی و منهدم و از این باند تعداد ۱۲ خودرو و ۵ موتورسیکلت کشف شد. همچنین در این مرحله یک باند سه نفره سرقت به عنف و دو نفر سارق گوشی تلفن همراه به همراه دو مال​خر نیز دستگیر شدند که از سارقان گوشی همراه حدود یک‌صد دستگاه تلفن کشف و ضبط شد.

صالحی گفت: در این عملیات همچنین یک باند سه نفره کیف‌قاپی که با یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت می​کردند، شناسایی و دستگیر شدند. از ماحاصل تلاش شبانه​روزی نیروی پلیس در عملیات ارتقای امنیت اجتماعی در مدت یک هفته، علاوه بر کشف انواع جرایم، می‌توان به افزایش ۱۴ درصدی دستگیرشدگان اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.