تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خوزستان نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۶۳ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری و تکمیل است.

فرامرز کیانی‌زاده اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال منابع درآمد برای ورزش بوده و در این زمینه به روسا و هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها نیز گوشزد کرده‌ایم که باید به فکر درآمدزایی و تامین منابع جدید مالی باشند.

وی افزود: همچنین به هیئت‌های ورزشی اعلام شده که اگر مکانی و یا فضایی دارید که بتوان در آن مغازه دایر کرد با نظر مسئولان شهرستان این اقدام را عملی کنند زیرا اگر پول و درآمد ثابت باشد، ورزش شهر هم در کنارش رونق خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اضافه کرد: در بازدید از شهرستان هندیجان خوشبختانه به راحتی می‌توان بیش از ۲۰ دهانه مغازه دایر کرد که پس از اخذ مجوز در آینده‌ای نزدیک، صورت خواهد گرفت تا از این منابع و درآمد پایدار و ثابت بشود برای ورزش هندیجان هزینه کرد.

کیانی‌زاده تاکید کرد: با درآمدزایی می‌توان ورزش هندیجان را برای سال‌های آینده بیمه کرد و در این زمینه هیئت‌های ورزشی و مسئولان باید در کنار هم گام بردارند.

*تکمیل استخر هندیجان نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استخر سرپوشیده هندیجان گفت: برای تکمیل و راه اندازی استخر شهرستان، ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر مجوزهای لازم را بتوان گرفت، بدون تغییر کاربری ورزشی به دنبال فروش و واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: استخر شهرستان هندیجان متاسفانه در سال ۹۳ اعتبار استانی نداشت اما طبق ماده ۱۸۰ که به پیشنهاد نماینده شهرستان محقق می‌شود مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

کیانی‌‌زاده عنوان کرد: ما هم سعی می‌کنیم بتوانیم اعتبار استانی برای این پروژه جذب کنیم تا در سال ۹۴ این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم، البته همانطور که اشاره شد قصد فروش و واگذاری این استخر را به بخش خصوصی داریم.

وی همچنین در مورد وضعیت پروژه‌های ورزشی نیمه تمام شهرستان افزود: در حال حاضر ۱۶۳ پروژه نیمه تمام در استان خوزستان وجود دارد که نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری و تکمیل است.

کیانی‌زاده اضافه کرد: سیاست وزارت ورزش و دولت بر این است تا این پروژه‌ها دسته بندی شده و پروژه‌ با پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد باید طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شود تا توسط این بخش به بهره برداری برسد که در همین راستا اقدامات قانونی در حال اجراست.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: اما در خصوص دیگر پروژه‌های موجود که پیشرفتی بالای ۷۰ درصد داشته، درصدد تکمیل آنها هستیم که به تدریج در حال جذب این بودجه بوده و در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی آن، تمام این پروژه‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.