فرماندار: سهم شهرستان باوی از نیروگاه رامین فقط آلودگی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان باوی گفت: سهم مردم این شهرستان از وجود نیروگاه حرارتی تولید برق رامین، فقط آلودگی و حوادث ترافیکی است.

حیدر سیدی اظهار کرد: شهرستان باوی یکی از شهرستان های استان خوزستان است که در چند سال اخیر از کلانشهر اهواز منفک شده است ولی متاسفانه منابع درآمدی محدودوی دارد به همین دلیل، انتظار داریم واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در این شهرستان نگاه ویژه ای به توسعه باوی داشته باشند.

وی افزود: یکی از واحدهای تولیدی موجود در شهرستان باوی، نیروگاه حرارتی تولید برق رامین است که متاسفانه هیچ همکاری برای توسعه و رونق شهرستان از خود نشان نمی دهد و سهم مردم باوی از فعالیت این واحد تولید بزرگ و عظیم، تنها آلایندگی است.

فرماندار شهرستان باوی تصریح کرد: این نیروگاه حرارتی که در کیلومتر ۲۰ جاده مسجدسلیمان – اهواز قرار دارد؛ یکی از نیروگاه های ایران با ظرفیت تولید یک هزار و ۹۰۳ مگاوات برق است که شامل شش واحد بخار ۳۱۵ مگاواتی و دو واحد توربین انبساطی ۶٫۵ مگاواتی در زمینی به مساحت ۲.۵ میلیون متر مربع است.

سیدی گفت: سوخت اصلی مصرفی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت اضطراری آن مازوت است و طبق آمارهای موجود، این نیروگاه، برق حدود ۴۲ درصد استان خوزستان و شش درصد ایران را تولید به همین دلیل آلودگی فراوانی را متوجه شهرستان می کند.

وی عنوان کرد: به هر حال مردم این شهرستان که از ضعف های زیرساختی بی شماری در شهرستان خود رنج می برند انتظار دارند در قبال این عوارض، خدماتی دریافت کنند ولی در شرایط فعلی این نیروگاه به هیچ وجه حاضر به همکاری در این خصوص نیست در حالیکه استاندار خوزستان که خود از نیروهای دلسوز بومی استان به شمار می رود به شرکت های صنعتی و تولیدی تاکید کرده است به محیط پیرامون خود توجه خاصی داشته باشند.

فرماندار باوی عنوان کرد: این نیروگاه حتی به جاده ارتباطی اهواز به مسجدسلیمان و شوشتر که کنار آن قرار گرفته نیز توجه نمی کند و ترافیک ناشی از فعالیت این شرکت در این بخش از این جاده ارتباطی و بسیار پرتردد، تاکنون حوادث بی شمار رانندگی را برای این شهرستان ایجاد کرده و این شرکت به رفع نقاط حادثه خیر این بخش از جاده توجه خاصی نمی کند و فرمانداری با همکاری برخی دستگاه ها اقدام به حل این مشکل کرده است.

سیدی تصریح کرد: متاسفانه وقت قابل توجهی از فرمانداری این شهرستان صرف حل و فصل مشکلات ناشی از فعالیت این شرکت در این شهرستان می شود در حالیکه کارهای مهم تر دیگری در این شهرستان وجود دارد که باید راسا از سوی فرمانداری حل و فصل شوند.

وی افزود: انتظار دارم مدیران این نیروگاه و مدیران ارشد آن در استان و مرکز به این مسئله توجه داشته باشند که باید در این خصوص توجه خاصی به محیطی پیرامون خود داشته باشند و در کنار ما برای رفع محرومیت از چهره این شهرستان تلاش کنند تا بتوانیم دین خود را به مردم نجیب این شهرستان ادا کنیم.

مهر/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.