خبیر: انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران افتخاری برای خوزستان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران افتخاری برای استان است.

فرج‌الله خبیر با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، ضمن تشکر از قاریان و دست اندرکاران حوزه قرآنی که از سراسر کشور مهمان استان خوزستان بوده‌اند، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در استان می‌تواند برکات زیادی را به دنبال داشته باشد که نزول رحمت الهی از جمله این برکات است.

وی تصریح کرد: امسال در خوزستان از ابتدای سال میزبان چندین جشنواره و اجلاسیه مهم معنوی فرهنگی بوده‌ایم که اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در مهرماه و اجلاسیه سراسری نماز در دی ماه از این موارد بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان نیز دومین سال متوالی است که در خوزستان برگزار می‌شود و افتخار بزرگی برای این استان است؛ همچنین افتخار دیگر برای خوزستان که روز گذشته حاصل شد کسب مقام پایتخت کتاب کشور برای شهر اهواز است.

خبیر یادآور شد: انتخاب شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران این بود که ما بتوانیم این اتفاق فرهنگی مهمی را در استان خوزستان ایجاد کنیم و فرهنگ کتابخوانی بیشتر در بین مردم نفوذ کند و در مرحله بعد نیز شهر اهواز بتواند با سایر شهرهای دنیا در این زمینه رقابت کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه قرآن از تاقچه‌ها به متن آید و همه از آن استفاده درست کنیم، اضافه کرد: قرآن همیشه توصیه می‌کند که عقل را به کار گیرید اگر به قرآن عمل شود بسیاری از مشکلاتی که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی درگیر آن هستیم که ناشی از همین کم‌توجهی به قرآن است، از بین خواهند رفت و مراجعه به دادگستری‌ها و نزاع‌ها کمتر می‌شود.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.