۵۰ جانباز شیمیایی خوزستان به شمال کشور اعزام شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با اشاره به مشکلات تنفسی که در پی وقوع گرد و غبارهای اخیر برای جانبازان شیمیایی رخ داده است، بر لزوم برقراری اردوگاه‌های درمانی در مناطق خوش‌ آب و هوای استان تاکید کرد.

عبدالرضا فرجیان اظهار کرد: ۲۸۰۰ جانباز شیمیایی در استان خوزستان حضور دارند که از این تعداد، ۱۱۰۰ جانباز ساکن شهر اهواز هستند و در پی وقوع گرد و خاک در هفته‌های گذشته، این جانبازان به ناگهان با مشکلات تنفسی بسیاری روبه‌رو شدند.

وی افزود: در چنین شرایطی، به صورت فوری ۴۰ کپسول تنفس اکسیژن از مرکز دریافت و به جانبازان بدحال تحویل داده شد. همچنین در این مدت ۳ هزار ماسک فیلتردار و ۱۷۰۰ ماسک معمولی از طریق هلال احمر و استانداری خوزستان بین جانبازان توزیع شد.

فرجیان ادامه داد: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، سالانه اردوهای درمانی در فصل تابستان در شهرهای چابکسر و رامسر برپا می‌شود و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می‌شوند. متاسفانه با توجه به شرایط هوای اهواز در هفته‌های اخیر و وقوع پدیده گرد و غبار، مجبور شدیم یک اردوی فوق‌العاده درمانی را در فصل زمستان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط آلودگی هوای اهواز و گرد و خاک موجود، موجب شد با وجود هوای سرد شمال کشور، برای نخستین بار یک اردوی فوق‌العاده زمستانی برای جانبازان تنفسی خوزستان برگزار و ۵۰ جانباز که در گرد و خاک اهواز دچار مشکلات تنفسی شده‌اند، به چابکسر اعزام شوند تا برای مدتی از وضعیت بد هوای اهواز دور باشند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم برای جانبازان شیمیایی به وجود می‌آید؛ لازم است اردوگاه‌هایی شبیه به آن چه در شمال کشور مستقر است، در نقاط خوش آب و هوای خوزستان ایجاد شود تا این عزیزان که قابلیت درمان کامل را ندارند و سال‌ها است با مشکلات و عوارض مجروحیت شیمیایی درگیر هستند، جایی برای استراحت موقت در خوزستان داشته باشند.

وی افزود: شهرهای شمال خوزستان مانند ایذه و دهدز و همچنین کنار دریاچه‌های سدهای خوزستان می‌توانند مکان مناسبی برای اردوگاه‌های جانبازان شیمیایی استان باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.