استاندار: مالچ پاشی فقط بخش کوچکی از کار است/ خانم ابتکار در وقت دیگری خواهد آمد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عبدالحسن مقتدایی گفت:پدیده گردوخاک با این حجم از گستردگی و آلودگی یک تجریه جدید بود درسنوات گذشته با این حجم چنین چیزی نداشتیم امکانات درون استان برای تجارب گذشته بوده است با توجه به حجم کار خود را آماده کرده ایم و از دولت هم کمک خواسته ایم وزیر بهداشت بیشتر برای مسائل بهداشتی و سلامت به استان می آید بعدا اقای نوبخت خواهد آمد خانم ابتکار در وقت دیگری خواهد آمد.

 

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان امشب بعد از نشست مشترک با دستگاه های اجرایی به منظور بررسی اقدامات انجام شده در مقابله با کاهش اثرات ریزگردها  در گفتگو با رهیاب اظهار داشت:با توجه  به تاکیداتی که دفتر مقام معظم رهبری داشتند و حساسیتی که دولت نسبت به گردوخاک در خوزستان داشت فقط امروز سه تماس با دولت داشتیم معاون اول رئیس جمهور، دفتر رئیس جمهور و در آخر جلسه ای که تشکیل شده بود به صورت تلفنی به دولت گزارشی ارائه شد.

وی ادامه داد:هفته قبل هم رئیس سازمان محیط زیست جلسه سنگینی در این خصوص تشکیل داده بودند در آن جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که تقدیم دولت شد اینها کارهای ملی در این زمینه بوده است.

مقتدایی گفت:بخشی از این معضل به داخل استان بر می گردد که شرایط اقلیمی و کمی بارندگی از دلایل آن است بخشی هم عوامل بیرونی است ما باید خود را تجهیز کنیم مردم را آموزش بدهیم امکانات فراهم کنیم.

وی افزود:باید آنچه که در اختیار و امکان بشر برای این پدیده است را انجام دهیم چون بعضی از پدیده ها دیگر از دست ما خارج است و شاید نشود برای آن کاری کرد.

استاندار گفت:وزیر بهداشت به همراه یکی از معاونت های هلال احمر وحوادث غیر مترقبه تا ساعت دیگر در استان هستند و قرار شده است تصمیماتی که آنها می گیرند تصمیمات دولت باشد.

وی افزود:با گزارشات مبسوطی که به دولت ارائه شده است بی شک برخی از این معضلات حل می شود منتها این مسئله یک کار دراز مدت است امیدواریم با بارندگی هایی که در طرف ۴۸ ساعت آینده داریم حداقل این معضل درون استانی تا حدودی مرتفع شود.

مقتدایی تصریح کرد:قرار شد کسانی که مسئول هستند در این رابطه اظهار نظر کنند یک مطلبی که این روزها مدام تکرار می شود که اگر مالچ پاشی انجام شده بود چنین وضعیتی نداشتیم باید گفت مالچ پاشی بحث کوچکی از کار است چون اساسا این ریزدگرها ماهیت شن و ماسه ای ندارند که با مالچ تثیبت شوند.

وی ادامه داد:پدیده گردوخاک با این حجم از گستردگی و آلودگی یک تجریه جدید بود درسنوات گذشته با این حجم چنین چیزی نداشتیم امکانات درون استان برای تجارب گذشته بوده است با توجه به حجم کار خود را آماده کرده ایم و از دولت هم کمک خواسته ایم وزیر بهداشت بیشتر برای مسائل بهداشتی و سلامت به استان می آید بعدا اقای نوبخت خواهد آمد خانم ابتکار در وقت دیگری خواهد آمد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.