آقایان؛ مردم هوشیار و آگاهند! گول دسیسه های شما را نخواهند خورد / خدمات استاندار را فراموش نخواهیم کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روز ۲۱ بهمن ۹۳ با وزش شدید باد و گرد و غبار در استان خوزستان آغاز شد، به گفته مسئولان محیط زیست خوزستان غلظت گرد و خاک امروز در برخی شهرهای استان به بیش از ۹ هزار میکروگرم رسید.

پدیده ی گرد و غبار در استان خوزستان سر دراز دارد و سالیان سال است که مردم این استان با این پدیده ی نامیمون دست و پنجه نرم می کنند، اما این موضوع طی روزهای گذشته بیش از پیش مردم استان را کلافه کرده است و روز ۲۱ بهمن برای چندمین بار در یک هفته “نفس خوزستان گرفت” و گرد و خاک خوزستان را به تعطیلی کشاند.

 

حوالی ظهر روز ۲۱ بهمن برخی از شهروندان اهوازی با زدن ماسک بر صورت و در سکوت کامل به نشانه اعتراض مقابل استانداری خوزستان گرد هم آمدند، اما رفته رفته عده ای به میان تجمع کنندگان آمدند و قصد جهت دار کردن این اعتراض مردمی را داشتند.

عده ای با سر دادن شعارهایی علیه مسئولین و به قصد تشویش اذهان عمومی به میان حاضرین آمدند و قصد برهم زدن سکوت جمعیت را داشتند!

در این بین چند سوال به ذهن هر خوزستانی خطور خواهد کرد:

– به راستی این افراد دست نشانده ی کدام گروه بودند و قصدشان از شعار دادن علیه مسئولین و استاندار چه بود؟

– مگر نه که پدیده ی گرد و غبار سالیان دراز است که مردم خوزستان را کلافه کرده است؟ آقایان تا کنون کجا بوده اند و چرا اکنون که استان در مسیر آرامش و پیشرفت قرار گرفته فریاد اعتراضشان به این پدیده ی جوی بلند شده است؟

همانطور که همه می دانیم پدیده گردوغبار در استان خوزستان از سالهای قبل و در دولت سابق هم وجود داشت که موجب آزار واذیت مردم شریف خوزستان گردید و اساسا هیچ برنامه ایی برای مهار آن توسط دولت قبل تدوین نشد، مردم خوزستان بخوبی می دانند حل اساسی مسئله ریزگردها نیازمند توجهات سالهای قبل بود، حال چه شده است که اکنون عده ای طوری با اهداف سیاسی درصدد تشویش اذهان و احساسات پاک مردم شریف و آگاه خوزستان هستند که گویی مقصر اصلی این پدیده دولت تدبیر و امید و یا استاندار فعلی خوزستان است؟!

بهتر است؛ آقایان بدانند در تصدی استاندار فعلی است که؛ سازمان های مردم نهاد رو به رشد هستند و این یعنی توجه مقتدایی به نظر و مشارکت مردم در امور استان، اینکه وقتی مقامات استان خود ترغیب کنندگان، همراهان و حامیان سازمان های مردمی محیط زیستی هستند و حتی مجوز لازم برای اعتراض و انتقاد را صادر می کنند و حتی خود در کنار مردم در اعتراضات شرکت می کنند، تفاوتی فاحش در احترام گذاشتن به مردم بین این دولت و دولت قبل وجود دارد و مردم خوزستان هوشیارند و آگاهند که حل اساسی گردوغبار ناشی از ضعف مدیریت استان نیست، مردم فهیم خوزستان می دانند حل چنین مشکلاتی عزم ملی و تدبیری فراملی می طلبد.

هم استانی های ما قدرت استاندار خوزستان را برای حفظ و اعطاء امتیازات مهم در مسایل اقتصادی و رفاهی، توزیع امتیاز تردد خودروهای اروند در سطح استان خوزستان و جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال را ملاحظه نموده اند.

باید به آن دسته از افراد که فکر می کردند می توانند از فرصت به دست آمد سوء اسفاده کنند و اتفاقات پیش آمده را جور دیگری رقم بزنند و در راستای تخریب استاندار خوزستان حرکت کنند، گفت: مردم استان هوشیارند و بازیچه دست شما نخواهند شد و خوب می دانند که چه خدماتی از سوی مقتدایی به استان خوزستان شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سلام ،خدا قوت سالهای گذشته گرد و خاک مربوط به کشورهای همسایه بود که مسؤلین هم اظهار داشتنکه در حال پیگیریست، ولی خاکهای اخیر مربوط به زمینهای استان خوزستانه، به خصوص ماهشهره.