نماینده ولی​ فقیه در خوزستان: برای حل معضل گرد و غبار مالچ‌پاشی پیگیری شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده ولی​ فقیه در خوزستان گفت: بحث مالچ‌پاشی در حل معضل گرد و غبار خوزستان به طور جدی توسط مسئولان پیگیری شود.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در آئین افتتاح پارک بانوان اهواز اظهار کرد: در دوران شاه میزان دانشجویان دختر ۱۶ درصد بود و ۸۴ درصد دانشجویان پسر بودند اما امروز در جمهوری اسلامی این درصد ۶۰ به ۴۰ شده است.

وی افزود: در زمان شاه، دانشگاه​‌ها محل فساد بود و مردم اعتماد نمی​‌کردند لذا دختران خود را به دانشگاه نمی​‌فرستادند.

نماینده ولی​ فقیه در خوزستان با بیان اینکه تا زمان انقلاب در نهضت​‌های سابق از جمله نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن نفت، نهضت​های منطقه‌​ای و اقلیمی مانند جنگل و تبریز، زنان هیچ مداخله‌​ای نداشتند تصریح کرد: یک ویژگی خاصی که انقلاب اسلامی داشت، حضور زنان بود زنان نیز به دفاع از اسلام آشکارا پرداختند.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تشخیص و راه‌​ حل وضعیت هوا مشکل است گفت: در عربستان سعودی صحرایی واقع است که بنی​بشری از آن عبور نکرده و در اردن و عراق نیز چنین بخش​هایی وجود دارد.

موسوی جزایری اضافه کرد: واقعیتی در اینجا وجود دارد که هورالعظیم که دوسوم آن در عراق است، کم‌​آب شده و بحث مالچ‌پاشی هم در این زمینه مطرح است.

نماینده ولی​ فقیه در خوزستان در پایان افزود: امید است مسئولان امر هر چه سریع‌تر منشا این گرد و غبار را شناسایی و برای رفع جدی آن تلاش کنند تا روزی که دیگر شاهد بروز این پدیده نباشیم.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.