پنج طرح عمرانی درمانی آموزشی در خوزستان بهره برداری شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به مناسبت دهه خجسته فجر، بهره برداری از دو طرح بیمارستانی شهرستان کارون، دو پروژه آبرسانی ایذه، و نیز مرکز فنی و حرفه ای ایذه ، دوشنبه آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر و ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانی، بخش عفونی بیمارستان سینا و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بازسازی و به بهره برداری رسید.

دکتر سید اسدا… موسوی در حاشیه بهره برداری از این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: بخش عفونی بیمارستان سینا به طور کامل بازسازی و تجهیز شد و به عنوان مجهزترین بخش عفونی در خوزستان از نظر هتلینگ محسوب می شود.

وی افزود: این بخش که مخصوص بیماران عفونی از جمله سل، دیابت، HIVو هپاتیت است،از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات به طور کامل بازسازی شد.

موسوی ادامه داد: بخش عفونی دارای ۲۵ تخت شامل یک تخت اوزون تراپی و چهار تخت ایزوله است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: تخت اوزون تراپی، به درمان زخم های بیماران مبتلا به دیابت که با آنتی بیوتیک درمان نمی شود کمک می کند، و تخت های ایزوله، مربوط به بیماران عفونی واگیر دار می باشد.

وی همچنین به بهره برداری از ساختمان اداری ستاد شبکه بهداشت و درمان کارون اشاره کرد و ادامه داد: با بازسازی یک دبیرستان متروکه در محوطه بیمارستان، ساختمان اداری به مساحت ۷۰۰ متر مربع و با ۶۰ نفر نیرو راه اندازی شد.

موسوی اظهار کرد: ۱۱ میلیارد ریال برای بازسازی و راه اندازی این طرح ها هزینه شده، که بخش عفونی بیمارستان سینا از محل هتلینگ طرح تحول نظام سلامت و ساختمان اداری از محل کمک های دانشگاه جندی شاپور تامین اعتبار شده است.

کارون یا منطقه کوت عبدا…، پیش از شهرستان شدن از توابع اهواز بود.

مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت دولتی ویژه بانوان ایذه نیز به مناسبت دهه فجر گشایش یافت.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان گفت:با گشایش این مرکز تعداد مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به ۵۶ مرکز افزایش می یابد.

رحمان قلاوند بیان داشت: این مرکز به مساحت ۳۲۰ مترمربع در سه طبقه و با شش میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال ساخته شده است.

وی گفت:در این مرکز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آموزش ارایه می شود که در هر نوبت ۱۶ نفر آموزش می بینند.

قلاوند افزود: تعداد حرفه هایی که در این مرکز ارایه می شود شامل معرق کاری و منبت کاری درجه دو، معرق و منبت کاری صدف و چوب و حجم سازی با خمیر سنگ، سازند خمیر چینی و سازنده عروسک های خمیر چینی، اشیای زینتی، آشپزی، شیرینی پزی، رباتیک، سفره آرایی عقد و پرورش گیاهان دارویی است.

وی گفت:در مراکز ثابت دولتی آموزش فنی و حرفه ای به صورت رایگان ارایه می شود.

وی اظهارکرد: در کل شهرستان های خوزستان به جز دهدز و حمیدیه مرکز ثابت دولتی آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد.

هم اکنون ۵۶ مرکز ثابت دولتی فنی و حرفه ای و ۸۰۰ مرکز فنی و حرفه ای بخش خصوصی در خوزستان فعال هستند.

همچنین دو پروژه آبرسانی در ایذه بهره برداری، و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی دیگر در این شهرستان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای جوکار سوسن شامل جوکار، دهمیران و آبزالو با بیش از ۸۰ خانوار و ۴۹۰ نفر جمعیت و با ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

درویشعلی کریمی آبرسانی به روستاهای شوار سلطان ابراهیم را دیگر پروژه ای عنوان کرد که امروز در ایذه بهره برداری شد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۵میلیارد ریالی پروژه افزود: این پروژه در منطقه ای سخت گذر است که روستاهای شوار، دشت مال، کتف چاه و سه اسکفتان را با ۸۰خانوار و ۵۰۰ نفر جمعیت آبرسانی می کند.

وی گفت: در این دو پروژه ۱۰کیلومتر لوله گذاری در مناطق سخت گذر، سه کیلومتر راهگشایی، احداث جاده دسترسی، احداث مخازن سنگی و سیمانی و سه حلقه چاه انجام شده است.

کار احداث مجتمع آبرسانی دهستان ‘هپرو’ از توابع باغملک نیز که در مرحله نخست شش روستا با ۴۶۱خانوار و دو هزار نفر و چهار روستای دیگر با ۷۵خانوار و ۳۵۰نفر جمعیت در مرحله دوم را زیر پوشش خواهد برد، آغاز شد.

وی اظهار کرد: در صورت تامین ۷۰میلیارد ریالی این پروژه، بهره برداری از آن در سال ۹۴ آغاز خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.