در روزهای خاکی چه کنیم!؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در پی بروز آلودگی هوا و افزایش میزان غلظت ریزگردها و گردوغبار در هوای شهر، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نکات ضروری و توصیه های لازم بهداشتی را به منظور کاهش آسیب های جسمی ناشی از ریزگردها به شرح زیر منتشر نمود:

– شهروندان عزیز، به علت بروز آلودگی هوا و میزان بالای غلظت آلاینده ها و ریزگردها، خواهشمندیم از تردد غیرضرور در محیط بیرون از منزل جدا” خودداری فرمایید.

– بیماران قلبی و ریوی، ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند.

– افراد عادی در صورت کار ضروروی داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتما از ماسک استاندارد (ماسک Pهای دسته، مخصوص گردوغبار) استفاده نمایند. بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گردوغبار وریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسک Pهای دسته(ماسک مخصوص گردوغبار) است که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشد.

– انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای آزاد و بیرون از منزل در شرایط آلودگی هوا کاملا خطرناک و ممنوع می باشد.

– در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

– با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گرد و غبار، اگر بنا بر ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت کامل قوانین، با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید.

– در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره های خودرو، تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.

– اگر گرد و غبار شدید شده است و دید مناسب ندارید، خودروی خود را در مکان مناسب تا ایجاد شرایط بهتر، متوقف نمائید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.