کالاهای ته لنجی ، قاچاق محسوب می شوند؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ناظر گمرکات خوزستان گفت: از نظر قانونی کالاهای معروف به کالاهای ته لنجی یا همراه ملوانی در بنادر خوزستان قاچاق محسوب نمی شود.

محمدرضا جعفری افزود: طبق مصوبه هیات دولت هر ملوان شناور باری هر سال شش بار و هر بار ۴۰میلیون ریال می تواند کالاهایی که در فهرست کالای مجاز گمرک هستند کالا وارد کند.

وی گفت: واردات این میزان کالا که بدون پرداخت حقوق گمرکی و با هدف رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در بنادر جنوبی خوزستان انجام می شود کالای قاچاق محسوب نمی شود.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه گفت: چنانچه کالای همراه ملوان بیش از میزان تعیین شده باشد مازاد آن با پرداخت حقوق گمرکی قابل ترخیص از گمرک خواهد بود.

جعفری نظارت کامل بر سلامت و بهداشت کالاهای ملوانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اصولاˈ هرکالای ملوانی و غیرملوانی قبل از ترخیص و ورود به بازار باید تاییدیه بهداشتی و موسسه استاندارد را داشته باشد.

وی گفت: گمرک با آن دسته از کسانی که با تغییر تاریخ مصرف مواد غذایی وارداتی و در قالب کالای ملوانی می خواهند با سلامت جامعه بازی کنند برخورد قانونی می کند.

کالای ته لنجی مخصوص شناورهای باری بنادر جنوبی خوزستان است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس بار حمل می کنندو در زمان برگشت می توانند کالاهایی که اصطلاحاˈ به آن کالای ملوانی خوانده می شود با معافیت ۱۰۰درصدی حقوق گمرکی کالا وارد کنند.

صاحبان شناورهای تجاری و باری خوزستان بارها خواستار افزایش سقف واردات کالای ملوانی یا ته لنجی شده اند.

حدود سه هزار شناور باری و صیادی در بنادر جنوبی خوزستان فعال هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.