تالاب‌های خوزستان احیا می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حوزه تالاب‌ها طرح احیای تالاب‌های استان آغاز شده و طی دو سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کرده‌ایم.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در حاشیه سفر به رامهرمز، اظهار کرد: به صورت کلی استان خوزستان از دیرباز مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران در کشور بوده و به عنوان محور توسعه ایران ناشی از وجود منابع نفت و گاز و آب فراوان و زمین حاصلخیز، مجاورت با دریا و مرزهای بین المللی است.

وی ادامه داد: در کنار همه این استعدادها به دلیل شدت پروژه‌هایی که اجرا شده هم از نظر تعداد و تنوع و هم به لحاظ نادیده گرفتن زیست محیطی آسیب‌های جدی به استان وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در حوزه تالاب‌ها طرح احیای تالاب‌های استان آغاز شده و طی دو سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کرده‌ایم.

لاهیجان‌زاده افزود: طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان و بازگشایی دریچه‌های حوزچه شماره ۳ تالاب هورالعظیم و آب گیری مجدد حداقل ۱۰ هزار هکتار از این تالاب‌های باارزش از شاخص‌ترین این طرح‌ها بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: نقش این دو تالاب علاوه بر مسائل اقتصادی و تنوع زیستی در مهار ریزگردها نیز با اهمیت است.

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه آلودگی هوا بیشترین سهم را سوزاندن گاز همراه نفت ناشی از استخراج نفت داشته‌ایم که درصدد هستیم فاز دو طرح آماک ظرف سه ماه آینده افتتاح شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: با افتتاح این طرح حداقل ۶ میلیون فوت مترمکعب گاز ترش از سوزاندنش جلوگیری خواهد شد و آلودگی‌های زیست محیطی در استان به حداقل خواهد رسید.

وی در پایان گفت: برای محدوده‌های نفت و گاز مارون و آغاجاری برنامه‌ای سه ساله تعریف شده که این منابع مهم آلودگی نیز حذف شوند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.