با حضور استاندار خوزستان؛ لایروب بستان در بندر امام خمینی به آب انداخته شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شناور بازسازی شده لایروب بستان سه شنبه به مناسبت دهه فجر، با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی در بندر امام خمینی (ره) به آب انداخته شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در آیین شناورسازی لایروب بستان اظهارکرد:این شناور از سال ۷۰ خریداری شد که نیاز به تعمیر و بازسازی داشت.

سعد ا… عبداللهی افزود: با توجه به تحریم های اعمال شده و تکنولوژی به کار گرفته در این لایروب، بخش های مختلف این شناور شامل سامانه هدایت و ناوبری، موتور و عرشه به طور کامل بازسازی شد.

وی گفت: با استفاده مجدد از این لایروب ظرفیت لایروبی به دو برابر در خوزستان افزایش می یابد.

استاندار خوزستان در این آیین بازسازی شناور بستان را به دست متخصصان داخلی را از کارهای مهم و تاثیر و گذار در این استان عنوان کرد.

عبدالحسن مقتدایی افزود: گسترش فعالیت ها در بندر امام (ره) بیانگر موقعیت خاص و موفقیت مکانی این بندر است.

وی گفت: این امر موجب جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی از این بندر شده و باعث می شود که بندر امام به سمت رشد و آینده ای مثبت حرکت کند.

وی افزود: زیرساخت ها و امکانات خوبی در بندر امام مهیا است ولی در کنار کارهای بزرگ ملی پاسخ به نیاز های منطقه نباید فراموش شود.

وی گفت: حجم سرمایه گذاری سنگین و نیاز به سرمایه گذاری کلان در بندر امام این امر را پیش روی ما قرار داده که سرمایه گذارانی که توان کمتری برای سرمایه گذاری دارند به بنادر کوچک هداست شوند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.