بررسی پدیده گرد و غبار خوزستان با حضور ابتکار و نمایندگان مجلس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشدید پدیده گرد و غبار در استان خوزستان از برگزاری نشست مشترک این سازمان با مجمع نمایندگان استان خوزستان با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

داریوش کریمی افزود:در پی تشدید پدیده گرد و غبار در استان خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات متعددی را برای تسریع حل مشکلات در منطقه انجام داده است.

وی با اشاره به نقش سازنده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حل معضلات زیست محیطی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از مجمع نمایندگان استان دعوت کرد تا در نشستی مشترک ضمن بررسی گزارش وضعیت موجود در استان راهکار و برنامه ها را بررسی و از ظرفیت مشترک برای حل مشکلات منطقه استفاده شود.

کریمی تصریح کرد:این نشست فردا – سه شنبه ۱۴بهمن ماه – با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان، مدیران و نمایندگان مجلس استان خوزستان در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: انتظار می رود با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع اعضای مجمع نمایندگان در این نشست حضور یابند.

یکشنبه – ۱۲ بهمن ماه – در جلسه ای با حضور هیات وزیران مقرر شد کارگروهی برای نحوه اجرای برنامه های مقابله با ریزگردها در دولت تشکیل شود که هم اندیشی با نمایندگان مجلس می تواند در انجام اقدامات این کارگروه در دولت نیز موثر باشد.

بروز گرد و غبار از اواسط هفته گذشته مردم اهواز و خوزستان را با مشکل مواجه کرده است و میزان غلظت ذرات آلاینده به ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب رسیده بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.