خبیر: بیکاری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است

عصر جنوب/ asrejonoob.irمعاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری هفته فرهنگی هر شهرستان در سال ۹۴، گفت: این هفته باید نمادی از فعالیت‌های فرهنگی هر شهر باشد و بتواند قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن شهرستان را به نمایش بگذارد و منجر به همگرایی شود.

فرج‌اله خبیر در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که امروز ( ۱۳ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به موضوع بالا رفتن جمعیت سالمندان در سال‌های آینده اظهار کرد: در زمینه برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به این قشر باید وظایف هر دستگاه مشخص شود و طرح‌های مختلف در دستگا‌ه‌ها تصویب شده و به اجرا برسد.

وی گفت: سالمندی یکی از مسائل مهم و مبتلابه جامعه  محسوب شده و همه باید آن را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند و اهمیت برگزاری این جلسات نتیجه و ارائه تسهیلات برای اقشار مختلف مردم است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: موضوع سالمندی تنها در زمینه مسائل جسمانی مطرح نیست. باید در تهیه سند جامع سالمندان مسائل مختلف اجتماعی و روانشناسی از صاحب‌نظران بهره جست تا با توجه به شرایط جغرافیایی، آداب و رسوم استان کلیت آن به عنوان راهبرد اصلی تصویب و اجرایی شود.

خبیر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری هفته فرهنگی هر شهرستان در سال ۹۴، گفت: این هفته باید نمادی از فعالیت‌های فرهنگی هر شهر باشد و بتواند قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن شهرستان را به نمایش بگذارد و همچنین دیگر شهرستان‌ها نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی با یکدیگر همکاری داشته تا منجر به همگرایی شود. در این زمینه باید در دستورالعمل و شیوه‌نامه تدوین شده و رویدادهای هفته مشخص شود. همچنین تنظیم تقویم برگزاری هفته‌های فرهنگی استان نیز ضروری است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به انجام تحقیق مشترک میان دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان پیرامون بیکاری و جوانان عنوان کرد: دانشگاه‌ها بدون توجه به نیاز کشور مقاطع مختلف تحصیلی را برگزار کرده و منجر به مواجهه جامعه با فارغ‌التحصیلان بسیار شده که نمی‌توان در کوتاه‌مدت یا میان مدت برای آنها شغل ایجاد کرد چرا که این فارغ‌التحصیلان بدون هدف روانه بازار کار می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر افراد بدون نقش در جامعه حضور یابند به ناهنجاری‌ها و مسائل روحی و روانی دچار می‌شوند و بیکاری از یک مسئله اجتماعی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و در آینده با تنش‌های سیاسی روبه‌رو خواهیم بود و این مسائل زنگ خطر را برای ما به صدا درمی‌آورند.

خبیر مشکل اصلی در زمینه بیکاری را فقدان مهارت‌های شغلی عنوان کرد و افزود: بسیاری از فرصت‌های شغلی در جامعه به همین دلیل پر نمی‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.