انتقادات معاون عمرانی استاندار خوزستان از دولت؛ با شعار دادن نمی‌توان جلوی گرد و خاک را گرفت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان  در نشست خبری که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد:​  گرد و خاک پدیده‌ای است که نیاز به عزم ملی و بین‌المللی و منطقه‌ای دارد. منشاء اصلی این ریزگردها از عراق و سوریه است و متاسفانه این کشورها به دلیل مشکلات داخلی، مسائل زیست‌محیطی را در اولویت ​های آخر خود قرار داده‌اند.

وی افزود: منشاء دیگر ریزگردها به کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی مربوط می‌شود،در حال حاضر متوسط بارندگی جهان ۷۰۰ میلی‌متر در سال است اما متوسط بارندگی خوزستان ۲۰۰ میلی‌متر می‌باشد. بنابراین با شعار دادن نمی‌توان جلوی گرد و خاک را گرفت بلکه برای مقابله با این پدیده مخرب نیاز به عزم جدی داریم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: سال‌های گذشته هیات دولت ۲۰۰ هزار هکتار را با اعتباری بالغ بر ۴۷۸ میلیارد تومان برای تثبیت شن‌های روان تصویب کرد و مقرر شد این اعتبار از منابع مالی نفت تامین شود اما متاسفانه فقط ۲۵ هزار هکتار از سطح مصوب انجام گرفت و برای مابقی اراضی هیچ‌کاری تاکنون انجام نشده است.

سیاحی اظهارکرد: ما از اثرات مخرب گرد و خاک اطلاع داریم اما همه بخش‌های دولتی باید به تعهدات خود در جهت مقابله با پدیده ریزگردها عمل کنند. هر جا هوای محیط زیست استان را نداشتیم، ضرر دیدیم. متاسفانه محیط زیست استان فدای لابی​های دیگر شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.