آلودگی هوا مهم‌ترین دلیل تولدهای ناسالم در خوزستان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر کنگره فوق تخصصی تصویر برداری بیماری‌های زنان و مامایی گفت: آلودگی هوا در خوزستان خطر بزرگی است که شهروندان را به ویژه بانوان و کودکان را تهدید می‌کند.

احمد سلطانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به مشکلات بانوان باردار و ضرورت راه‌های تشخیص بیماری‌ها برگزاری کنگره فوق تخصصی تصویربرداری بیماری‌های زنان اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در کشور سالانه برای یک کودک ناقص پنج میلیارد ریال هزینه می‌شود، افزود: با پیشگیری از شیوع بیماری‌های بانوان می‌توان مانع از چنین هزینه‌هایی شد و به سلامت هر چه بیشتر جامعه کمک کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه تصویربرداری بیماری‌های زنان برای تشخیص زود‌تر و آسان‌تر به پزشکان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: در کنگره مزبور آخرین تحقیقات صورت گرفته در زمینه بیماری‌های بانوان مطرح می‌شود و امید می‌رود که راهگشای بیماران باشد.

دبیر کنگره فوق تخصصی تصویربرداری بیماری‌های زنان و مامایی با بیان اینکه دغدغه مردم و مسؤلان پیشگیری از ایجاد سرطان است، گفت: براساس آمار کشوری به دلیل افزایش طول عمر از هر چهار نفر یک نفر به سرطان مبتلا می‌شود که در این میان با رعایت بهداشت، پیشگیری و تغذیه مناسب از وقوع آن جلوگیری می‌کند.

سلطانی در ادامه افزود: با توجه به آمار بالای رشد جمعیت در خوزستان و افزون بر پنج بار بارداری بانوان در طول عمرشان، بیماری‌های زنان در این استان شایع‌تر است که دلیل آن فقر بهداشتی و تشخیص ندادن زودهنگام بیماری است.

سلطانی همچنین در پایان از برگزاری ششمین کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان در اهواز خبر داد و افزود: این کنگره قرار است روزهای ۱۵ تا ۱۷ بهمن در سالن اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شود.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.