«خوزستان» ۲۶۰ هزار دانشجو دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: جمعیت دانشجویان خوزستان ۲۶۰ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۲۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد، ۶۰ هزار نفر در واحدهای پیام‌نور، ۲۷ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و مابقی در واحدهای علمی ـ کاربردی، فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.

سومین همایش بین‌المللی زبان، گفتمان و منظور‌شناسی عصر امروز‌ با حضور جمعی از محققان، صاحب‌نظران، اندیشمندان داخلی و مهمانان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، در این همایش با معرفی اجمالی وضعیت آموزش عالی استان خوزستان، اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت دانشجویان خوزستان ۲۶۰ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۲۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد، ۶۰ هزار نفر در واحدهای پیام‌نور، ۲۷ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و مابقی در واحدهای علمی ـ کاربردی، فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.

محمد رعایایی اردکانی در ادامه با اشاره به تحصیل حدود ۱۷ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز و فعالیت ۵۵۳ نفر عضو هیئت علمی، افزود: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۲۷ است این در حالی است که استاندارد آن، یک به ۱۷ است.

وی با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در برخی واحدهای دانشگاه آزاد، یک به یک‌هزار و ۳۴۰ می‌رسد، دلیل این امر را گسترش لجام گسیخته و بی‌رویه کمی در آموزش عالی کشور دانست.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر کیفیت و رعایت استانداردهای آموزشی، اظهار امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید، پذیرش دانشجو در همه مقاطع قانونمند و عقلایی انجام شود تا بدین ترتیب، کیفیت آموزش عالی به جایگاه خود برگردانده و از رشد و توسعه کمی بی‌رویه جلوگیری شود.

وی یکی از برنامه‌های دانشگاه در دوره مدیریت جدید را تقویت ارتباط با دانشگاه‌های داخل و خارج و ایجاد رقابت و همکاری با آن‌ها عنوان کرد و گفت: امیدوارم در دراز مدت از سیکل بسته‌ای که کشور در ارتباط بین المللی دانشگاه‌ها وجود دارد خارج شویم و بتوانیم از تجربیات کشورهای پیشرفته در این زمینه برخوردار شویم.

رعایایی تصریح کرد: نباید ترس و واهمه‌ای از ارتباط بین المللی دانشگاه‌ها داشته باشیم چرا که این ترس که برخی تریبون‌ها و سازمان‌ها و افراد در خصوص ارتباط دانشگاه‌ها و اساتید خارج کشور مطرح می‌کنند، تابو است که باید شکسته شود و بتوانیم به راحتی با دانشگاه‌های خارج تعامل برقرار کنیم.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.