ارائه بسته تشویقی برای تبدیل انشعابات غیرمجاز آب در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای ساماندهی انشعابات غیرمجاز آب و تبدیل آن به انشعابات مجاز در تمام شهرهای زیرپوشش شرکت آبفای استان بسته تشویقی برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است.

محسن درفشان با اشاره به وجود انشعابات غیرمجاز در برخی از شهرهای زیرپوشش اظهار داشت: جریمه تجاوز به شبکه برای مشترکین غیرمجازی که داوطلبانه برای گرفتن حق‌اشتراک مراجعه می‌کنند بخشیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دارندگان انشعاب غیرمجاز برای استفاده از بسته تشویقی فقط تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند، افزود: علاوه بر این، تسهیلاتی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا به‌ صورتی اقساطی اشتراک دریافت کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب خوزستان تاکید کرد: مصوبه مذکور صرفا جهت تشویق دارندگان انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب جهت تبدیل به انشعابات مجاز و قانونی تصویب شده است و بر اساس این مصوبه ارائه این بسته تشویقی فقط شامل انشعابات واحدهای مسکونی بوده و تنها تا آخر سال جاری قابل اجرا است.

درفشان ادامه داد: سال گذشته نیز انشعابات غیرمجازی که در شهرهای استان کشف شدند که تعدادی به ‌وسیله دعوت‌نامه و تعدادی نیز از طریق مراجع قانونی مجاب به ‌گرفتن اشتراک شدند.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز علاوه بر ضررهای مالی و هدر دادن سرمایه ملی( آب) باعث ایجاد خسارت به شبکه می‌شود، گفت: استفاده از انشعاب غیرمجاز تخلف است و بر اساس قانون کیفری با آنها برخورد خواهد شد.

درفشان ادامه داد: بعضا مشاهده شده که بسیاری از افرادی که حق اشتراک دارند، برای پرداخت کمتر آب‌بها، اقدام به نصب اتصالاتی قبل از کنتور می‌کنند که این امر باعث هدررفت آب می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این که اخیرا بخشنامه‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور پروانه برای محل‌هایی که به‌ صورت عدوانی زمین تصرف می‌کنند و یا در اماکن غیر از کاربری خانگی اسکان دارند، صادر شده است، خاطرنشان کرد: در آیین نامه عملیاتی ذکر شده که حق انشعاب، تائیدی بر مالکیت ملک نیست.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.