۴۰ هزار محیط‌یار جدید در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مسئول طرح آموزش محیط‌یار خوزستان به آموزش ۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در این طرح خبر داد.

محسن خیراللهی با اشاره به اجرای طرح محیط‌یار با هدف حفظ محیط‌ زیست اظهار کرد: طرح آموزش محیط‌یار در فاز اول، ویژه مدارس ابتدایی سال تحصیلی ۹۲ – ۹۱ در استان خوزستان آغاز شد و نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز اهوازی مورد آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای طرح در سال گذشته در بیش از ۱۴ شهرستان استان افزود: در اجرای این طرح در سال گذشته، ۳۸ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز خوزستانی آموزش‌های کافی را دیدند.

مسئول طرح آموزش محیط‌یار در خوزستان افزود: در راستای اجرای این طرح در چند روز پیش، بیش از ۲ هزار دانش‌آموز از هشت مدرسه شهر قلعه‌تل مورد آموزش قرار گرفته و هدف از این طرح، آموزش بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در سال جاری است.

خیراللهی در مورد افراد آموزش‌دهنده این طرح گفت: افرادی که اکثراً عضو سازمان‌های مردم‌نهاد و یا فارغ‌التحصیل رشته محیط‌ زیست هستند، پس از ۱۲ ساعت آموزش، به‌عنوان مربی وارد مدارس می‌شوند و با هماهنگی معلمان، روزانه چند دقیقه به دانش‌آموزان این برنامه‌ها را آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله، هر کلاس ۱۲۰ دقیقه آموزش خواهد دید خاطرنشان کرد: در این طرح سه کلیت محیط‌ زیست، طرح درس جنگل و زباله آموزش داده خواهد شد.

این کارشناس محیط‌ زیست اضافه کرد: به ازای هر ۲۰ نفر دانش‌آموز آموزش دیده، یک‌نفر بر اساس علاقه و حس خود نسبت به محیط‌ زیست، به‌عنوان محیط‌یار انتخاب می‌شود.

وی در این راستا افزود: به فرد آموزش دیده یک دفترچه راهنما و اخطار با کاور مخصوص داده می‌شود و وی به‌صورت نمادین، مشکلات و هنجارشکنی اطرافیان خود را روی آن را نوشته و گوشزد می‌کند.

خیراللهی در پایان با اشاره به هزینه‌های تامین بودجه این طرح تصریح کرد: تامین هزینه‌های طرح و مدرس با هماهنگی شرکت‌ها و اسپانسرهای استانی است و افراد متقاضی و علاقه‌مند به این‌کارها، آمادگی خود را به اداره محیط زیست اعلام کنند.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.