آغاز به کار پنج “سمن” جدید در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان از آغاز به کار پنج سازمان مردم نهاد تا پایان سال در این استان خبرداد.

شریف مخمل زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان خوزستان عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری پنج سازمان مردم نهاد که حیطه فعالیت آنها حقوق شهروندی و عفاف و حجاب خواهد بود شروع به کار خواهند کرد.

وی افزود: از این پس در هر سال، سه و یا چهار سازمان مردم نهاد با پشتیبانی استانداری و به منظور برون سپاری برخی فعالیت دستگاه ها در خوزستان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تغییر نگرش و ایجاد الزاماتی در راستای افزایش آگاهی در زمینه حقوق شهروندی گفت: مجمع مشورتی حقوق شهروندی خوزستان به ریاست استاندار و جانشینی معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و با حضور اساتید دانشگاه راه اندازی شد و تاکنون شش جلسه برگزار شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در این جلسات به مصادیقی در زمینه فرهنگ شهروندی و عفاف و حجاب پرداخته و راهکارهایی ارائه شده است.

مخمل زاده با اشاره به اینکه در این ستاد به صورت مستقیم به مسئله عفاف و حجاب پرداخته نمی شود گفت: در این راستا نشست های هم اندیشی با جامعه قرآنی  به منظور پیاده سازی فرهنگ قرآنی به منظور کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه برگزار شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: رابطان این ستاد تاکنون ۸۶ دستگاه در استان را مورد بازرسی قرار داده و آنها را رتبه بندی کرده اند.

وی، آموزش حقوق شهروندی به کارکنان دولت، ارسال پیامک های آموزشی از طریق اتوماسیون های ادارات، برگزاری همایش و کلاس های توجیحی در زمینه های مختلف را از جمله برنامه های انجام گرفته توسط این سازمان برشمرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.