آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و دزفول گزینه های جدی ایجاد پایگاه ورزش​ های سه​گانه غرب آسیا

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه گفت: با توجه به عمر کوتاهی که از راه​اندازی این رشته در خوزستان می‌گذرد ولی اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

 

محمدعلی صبور اظهارکرد: ورزش​ سه​گانه در ایران، ورزشی نوپا است و متاسفانه خوزستان جزو آخرین استان​هایی بود که این ورزش در آن راه​اندازی شد ولی در طول مدت کوتاهی که از عمر فعالیت آن در این ورزش می​گذرد، توسط رییس هیات قبلی اقدامات خوبی در این رشته صورت گرفت که جا دارد از او تشکر کنم.

 

وی افزود: با توجه به پتانسیلی که خوزستان دارد و همچنین جوانان توانمندی که دارد و توانایی​های​شان را هم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، به یقین می​توانند در بعد ورزش به ویژه رشته سه​گانه که نیاز به جوانان بسیار توانمند و مقتدر دارد، مفید واقع شوند و می​توان استفاده بیشتری از آن​ها برد.

 

رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه درباره راه​اندازی پایگاه غرب آسیا در خوزستان، گفت: طی مصوبه​ای که وزارت ورزش و جوانان داشته و آن را هم به ما ابلاغ کرده است، مقرر شده است که ما دو پایگاه قهرمانی در شمال و جنوب کشور راه​اندازی کنیم که ما گفتیم با توجه به این‌که این موضوع مصوب وزارت است، تلاش کنیم تا آن را بین​المللی کنیم.

 

وی افزود: قرار است با توجه به امکانات و توانمندی​هایی که خوزستان دارد، مکان دقیق این پایگاه را در این‌جا مشخص کنیم. ما مکانی را دزفول به عنوان پایگاه اردویی تیم​های ملی مشخص کرده​ایم ولی برنامه‌مان این است که دهکده ورزش سه​گانه را در بعد مسابقات، استعدادیابی، آموزش و اردوی داخلی و خارجی راه​اندازی کنیم. ما در این زمینه با کشورهای مختلف صحبت کردیم که به ویژه اروپایی​ها با توجه به تنوع آب و هوایی این‌جا استقبال کردند تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند و طبیعی است که حضور آن​ها، زمینه اشتغال​زایی، ورود ارز و استفاده از تجربه آن‌ها را مهیا می​کند.

 

صبور خاطرنشان‌کرد: برای راه​اندازی پایگاه غرب آسیا در خوزستان از شهرستان‌های آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و دزفول بازدید داشته​ایم و باید جمع​بندی کنیم که کدام شهرستان به شرایط مورد نظر ما نزدیک‌تر است. اولویت ما برای راه​اندازی این پایگاه، خوزستان است ولی اگر شرایط در این‌جا فراهم نشد، با توجه به بازدیدهایی که از بوشهر داشتیم، امکان دارد که پایگاه در آن‌جا تاسیس شود.

 

وی در ادامه درباره اختصاص امکاناتی از جمله دوچرخه و لباس این رشته به استان خوستان، گفت: مشکلات این ورزش این است که تجهیزات آن باید از خارج از کشور تامین شود و با توجه به بودجه اندک​مان، این بودجه جوابگوی تامین نیاز​های‌مان نیست، البته ما پیشنهاد​هایی به وزارت داده​ایم تا در این بُعد بتوانیم به استان​ها کمک کنیم و اگر تصویب شد، می​توانیم این کار را انجام دهیم.

 

رییس فدراسیون ورزش​ سه​گانه در ارزیابی​اش از وضعیت این رشته در کشور، عنوان‌کرد: با توجه به بودجه کمی که طی این هشت سال در اختیار فدراسیون قرار داده شده است و پشتوانه خوبی که توسط مدیران سابق صورت نگرفته است، به نظرم رشد خوبی داشته​ایم و جزو پنج کشور برتر آسیا هستیم و اگر پشتوانه بهتری صورت بگیرد، مطمئنا می​توانیم مدال​آوری هم داشته باشیم. در بخش بانوان نیز در دوگانه مدال​آوری داشته​ایم ولی مدال‌آوری در سه​گانه زمان می​برد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.