اعضای انجمن اسلامی معلمان در دیدار با محمد تقی زاده عنوان کردند: افراط گری در داخل و خارج را محکوم می کنیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اهواز و روسای انجمن اسلامی شهرستانها با مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان دیدار کردند .

 

در این جلسه روشن زاده سخن گوی انجمن اسلامی معلمان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های جدید انجمن ابراز امیدواری کرد که بین این تشکل فرهنگی و مدیریت هیچ فاصله ای نباشد و این فضای همدلی و تعامل  را فرصت مناسبی بدانیم واز آن بیشترین استفاده را ببریم .وی افزود همچنین مدیریت باید سعی کند تا از پتانسیل های انجمن بیشترین بهره را ببرد.

روشن زاده گفت :

افراط گری در داخل و خارج را محکوم می کنیم و انجمن اسلامی در رابطه با اتفاقات مجلس بزودی اعلام موضع خواهد کرد.

 

در ادامه علیرضا مسرور رویکرد اصلاحی را رویکردی عقلانی و حق طلبانه دانست که ریشه در آرمانهای انقلاب و آرمانهای حضرت امام دارد .

وی افزود : رویکرد اصلاح طلبانه ، رویکرد تاریخی مردم ایران می باشد که همواره بدنبال حق حاکمیت خود بوده اند.

علیرضا مسرور گفت : دو جریان تحول خواه و تمامیت خواه در کشور وجود دارد .ادبیات تحول خواهی اقای روحانی درسی برای ما درس می باشد و می بایست از آن در سطوح پایین تر استفاده کنیم و این ترس و تهدید را بشکنیم.

سید جابر موسوی رییس انجمن اسلامی معلمان نیز در این جلسه گفت همه ما وظیفه داریم از دولت حمایت کنیم ولی نباید این حمایت باعث شود که جلوی نقدهای دلسوزانه و منصفانه بسته شود.وی ادامه داد این دولت یک فرصت دوباره به ملت ایران داده شده تا مطالبات مشروع خود را در چارچوب قانون دنبال کنند و شرعا و قانونا حق نداریم که این فرصت را از دست بدهیم واز این فرصت باید در راستای خدمت به مردم و منافع ملی استفاده شود وی همچنین یاداور شد امروزه در بین عوامل موفقیت ، مدیریت حرف اول را می زند و مهمتریت ویژگی مدیریت ، مدیریت مشارکتی است.

در پایان محمد تقی زاده که میزبان این گردهمایی بود ، ضمن پاسخ به انتقادات اظهار داشت : من خیلی خوشحالم که فضای نقد و بررسی باز شده و ما باید زمینه و بستری فراهم کنیم تا فضایی بیشتر و سالم تر در اختیار مردم قرار گیرد و مواظب باشیم این نقدها کمتر به حاشیه برود.

وی افزود ما این آمادگی را داریم که از توان و ظرفیت های عزیزان در زمینه های مختلف انسانی ، آموزشی و برنامه ریزی استفاده کنیم .آقای تقی زاده هویت هر مجموعه ای را برنامه آن مجموعه دانست که مانند نقشه راه مجموعه می باشد.

وی خاطر نشان کرد : فضای سیاسی فرهنگی آموزش و پرورش بسیار گسترده و حساس می باشد آموزش و پرورش متاسفانه در دولت های قبل از انقلاب هیچ گاه اولویت اول دولت ها نبوده است این در حالی است که برای رسیدن به توسعه، پنج شاخص  آموزش و پرورش ، آزادی های سیاسی اجتماعی ، بهداشت ، راه و اشتغال  وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در کشور گفت:

حضرت امام به رژیم شاه گفتند شما آموزش و پرورش را به ما بدهید چرا که می دانستند هویت دینی ، ملی ، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش ساخته می شود.

وی اشاره کرد که مشکلات آموزش و پرورش در سه بخش   منابع مالی، منابع انسانی (کمی – کیفی) و مدیریت علمی متمرکزند و  مدیریت علمی مشکل اساسی ما می باشد .همجنین یاد آور شد که در حال حاضر برنامه توسعه اموزش و پرورش استان را در دست تدوین داریم و جهت آشنایی با شاخص های برنامه ریزی باید ظرفیت های علمی ، مدیریتی و اجرایی را ارتقا بدهیم

وی گفت : اولین شاخص برنامه ما دنبال کردن و از بین بردن بیسوادی است چرا که متاسفانه ما در استان شاهدآمار بالایی از بی سوادی هستیم. وی در عین حال آمادگی کامل خود را مبنی بر تشکیل جلسات بعدی جهت شنیدن برنامه ها ،راهکارها ، طرح ها و همکاری با این تشکل فرهنگی اعلام نمود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.