دستگاه های مرتبط در ایجاد کمربند سبز اهواز همکاری نمی کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید خلف موسوی پیش از ظهر امروز در شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز اظهار کرد: با وجود گام هایی که در زمینه مسائل بهداشتی در کلانشهر اهواز برداشته شده است متاسفانه هنوز مشکلات زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز با همکاری همه دستگاه های اجرایی گام های خوبی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار در زمینه رفع آثار سوء مسائل زیست محیطی و بهداشتی برداشته است تا زمینه یک شهر پاک و سالم برای شهروندان فراهم شود.

شهردار اهواز بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در زمینه آب، فاضلاب، آلودگی هوا، توسعه فضای سبز که منجر به هوای پاک می شود مستلزم سرمایه گذاری های مدیران شهری است و البته در زمینه این سرمایه گذاری ها که به شهرداری اهواز بر می گردد گام های خوبی برداشته شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: در این زمینه می توان به اقداماتی که در زمینه کمربند سبز انجام شده اشاره کرد که هزار هکتار کمربند سبز در غرب اهواز در برنامه شهرداری اهواز است اگر چه دستگاه های اجرایی دیگر به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند اما شهرداری با همکاری استانداری خوزستان اقداماتی در دست انجام دارد.

موسوی بیان کرد: دستگاه هایی مانند توسعه نیشکر، جهاد کشاورزی، نفت، صنایع فولاد که در زمینه ایجاد کمربند سبز وظایفی به عهده دارند و این مهم از طرف استانداری خوزستان بین آنها تقسیم شده به وظایف خود عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه فضای سبز می تواند در بهداشت شهر و هوای پاک تاثیر گذار باشد، تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان که آلودگی آن کمتر از نفت نیست متاسفانه در زمینه ایجاد فضای سبز در اهواز خود را کم مسئولیت جلوه می دهند و به وظیفه خطیر خود عمل نمی کند.

شهردار اهواز در رابطه با فرهنگ سازی مسائل بهداشتی و سلامت در بین آحاد مردم گفت: از طریق تبلیغات شهری می توانیم کمکی به مراکز بهداشت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مکان های ارائه قلیان در پارک ها که طرف قرارداد شهرداری هستند را رسیدگی خواهیم کرد زیرا این مکان برای کار دیگری مجوز داده شده است و در صورت ارائه قلیان می توانیم مجوز آن ها را لغو کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.