تشکیل مجمع مشورتی توسعه خوزستان با حضور فعالان سیاسی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: ساخت زندان و انتقال آن به خارج از شهرهای این استان با همکاری اداره کل زندان ها تا یک ماه آینده انجام می شود.

فرج الله خبیر شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری با موضوع گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید عصر در خوزستان اظهار کرد: مانور مبارزه با مواد مخدر سال گذشته برگزار شد که نتایج مثبت و سازنده ای در سطح استان داشت مهمترین آن ۳۲۶ برنامه جانبی در غالب این مانور بود.
وی ادامه داد: همچنین شش هزار و ۱۰۰ کلاس پیشگیری از مواد مخدر ویژه دانش آموزان برگزار شد و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر نیز امحا شد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به اجرای مانور سلامت و احیای عمومی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این مانور توجه به سلامت مردم و محیط زیست بود و جریانی ایجاد کردیم که سطح مشارکت عمومی و فرهنگ مشارکت در امور مربوط به خود افزایش یابد، در اجرای این مانور فرمانداری ها، شهرداران، شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست همکاری داشتند.
اجرای طرح استان پاک در خوزستان
وی از تشکیل شورای ورزش در استان خبر داد و عنوان کرد: شورای ورزش در راستای گسترش ورزش بین آحاد مردم در بعد ورزش همگانی و قهرمانی تشکیل شد.
خبیر بیان کرد: طرح استان پاک که بنا به دستور وزیر کشور خوزستان به عنوان استان پاک انتخاب شده است در حال اجرا است، این طرح دو ساله است که در طی این مدت توزیع مواد مخدر را کاهش می دهیم، مبارزه با سوداگران مرگ و کنترل راه های ورود و خروج مواد مخدر به استان و ریشه کنی اعتیاد بین معتادان در قالب این طرح می گنجد.
وی به تشکیل مجمع فرهنگ شهروندی در سطح خوزستان اشاره کرد و افزود: در این مجمع از افراد صاحب نظر دعوت به عمل آمد و سعی کردیم اهدافی مانند بهداشت، حقوق شهروندی، مسئولیت پذیری، ترافیک شهری و… را اجرایی کنیم.
مجمع مشورتی توسعه استان تشکیل شد
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: مجمع مشورتی توسعه استان با حضور فعالان سیاسی و اجتماعی تشکیل شد و از حدود ۵۰ نفر افراد صاحب نظر در شهرستان های مختلف برای استفاده از نقطه نظرات آنها دعوت کردیم تا از نظر تئوریک و ذهنی کمک حال مدیریت کلان استان باشند.
وی به اجرای مسابقات کشتی فرنگی باشگاه های جهان در آبادان و تکواندو در ماهشهر اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات حاصل کار اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداران بود.
خبیر با بیان اینکه NGO ها مبحث مهمی در حوزه اجتماعی است، تصریح کرد: اگر می خواهیم مشارکت مردم را جلب کنیم بهترین راه سازماندهی مردم، آموزش و هدفمندی فعالیت ها، ارتقا سطح مشارکت عمومی مردم است تا الان ۱۲۰، NGO در استان تشکیل شده است که تا پایان سال ۱۹۰، NGO دیگر اضافه خواهد شد.
وی عنوان کرد: برگزاری مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید در مجلس از دیگر اقدامات است که کار بسیار فشرده این بود و فرماندارن در این زمینه مشارکت خوبی داشتند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه به برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در اهواز اشاره کرد و افزود: هر ساله این اجلاس در یک استان برگزار می شود که مقرر شد امسال در خوزستان اجرایی شود، حدود هشت ماه روی آن کار کردیم و توانستیم اجرا را به خوبی برگزار و میزبان ۹۰۰ نفر مهمان داخلی و خارجی باشیم.
وی بیان کرد: ایجاد سایت آموزش در راستای مبارزه با مواد مخدر و طرح استان پاک عملیاتی شد که همه مردم می توانند در این سایت اطلاعاتی را در رابطه با مواد مخدر به دست آورند.
طرح ارتقا کیفی آموزش و پرورش در حال انجام است
خبیر بیان کرد: برگزار مراسم تجلیل از فرمانداران و بخشداران دوران دفاع مقدس، برگزار مسابقات چندجانبه ورزشی در شهرستان ها، اجرای پارلمان ورزشی از دیگر اقدام صورت گرفته معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در سال گذشته است.
وی از ساخت زندان و انتقال آن به خارج از شهر خبر داد و عنوان کرد: این حرکت با همکاری اداره کل زندان ها تا یک ماه آینده انجام می شود و زندان کارون که در مرکز شهر قرار دارد به شهر شیبان منتقل می شود تا زندانیان از شرایط زیستی بهتری برخوردار شوند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه به طرح ارتقای کیفی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان رتبه مناسبی در آموزش پرورش کشور ندارد باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا کیفیت آموزش را افزایش دهیم و مدارس به یک مکان با کیفیت برای دانش آموزان تبدیل شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.