تحلیلی بر کار نمایندگان خوزستان در لیگ برتر بسکتبال

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: طی دو هفته پایانی لیگ ملی بسکتبال کشور، کار برای نمایندگان مدعی خوزستان سخت‌تر شده، اما کسب دو سهمیه در مرحله پلی آف برای این استان دور از دسترس نیست.

لیگ ملی بسکتبال کشور به هفته پایانی خود رسیده و اولین محک جدی در انتظار مدعیان این آوردگاه است.

پس از دیدارهای این هفته، چهار تیم نخست مرحله اول لیگ بر‌تر بسکتبال کشور مشخص خواهند شد و برای رقابتی دیدنی راهی مرحله پلی آف برای مشخص شدن تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها در مرحله لیگ ملی خواهند شد.

پس از آن تیم‌ها در قالب یک گروه نه تیمی و به صورت دوره‌ای وارد لیگ بر‌تر بسکتبال کشور می‌شوند که کار در این لیگ به مراتب سخت‌تر و فشرده‌تر خواهد بود.

در همین چارچوب پنجشنبه هفته جاری، در آبادان دو نماینده استان خوزستان که وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، با انگیزه‌هایی کاملا متفاوت رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

در آن سوی میدان صنایع پتروشیمی حضور دارد که در ۱۵ مسابقه گذشته خود تنها یک پیروزی را کسب کرده و به عنوان ضعیف‌ترین تیم این دوره از مسابقات چه از لحاظ نتیجه و چه از لحاظ آمار لقب گرفته است.

این تیم در این دیدار نیز به نظر نمی‌رسد حرفی برای گفتن داشته باشد و فقط برای اعاده حیثیت به آبادان سفر خواهد کرد تا بلکه پس از این دیدار و در فاصله‌ای که تا آغاز سوپر لیگ بسکتبال در اختیار دارد به تقویت قوای فردی و تیمی خود دست بزند.

اما تیم پالایش نفت آبادان، با انگیزه‌ای کاملا متفاوت و با امیدهای فراوان پای به این دیدار خواهد گذاشت و مطمئناً این تیم نه تنها برای یک برد انگیزه کافی را دارد، بلکه نیم نگاهی به قزوین دوخته و با بالا بردن تفاضل گل خود انتظار دارد تا نماینده گرگان در قزوین دست به کار بزرگی زده و فولاد هفت الماس را از پیش روی بردارد.

گرچه این مهم کمی دور از دسترس است، اما نمی‌توان از اتفاقات غیر قابل پیش بینی بسکتبال چشم پوشی کرد و مطمئنا طلایی پوشان آبادانی و هواداران پر شور این شهر که حالا مسرور از داشتن یک تیم قدرتمند هستند، از اینکه در اولین حضور خود در جمع بزرگان بسکتبال ایران به مرحله پلی آف و حضور در جمع چهار تیم اول ایران راه پیدا کرده‌اند شور شعف خاصی خواهند داشت و برای دست یافتن به این امر مهم به طور حتم عصر پنجشنبه سالن ۱۷ شهریور آبادان حال و هوای دیگری خواهد داشت.

نفت مهره‌هایی را در اختیار دارد که می‌توانند هر تیمی را به زانو در آورند، ‌‌همان گونه که مدافع عنوان دو قهرمانی بسکتبال کشور را در آبادان حیرت زده کردند.

مهدی برون که در طول حضورش در زمین هر حرکتی را که باب دل خود می‌داند بر سر حریفان می‌آورد می‌تواند با استفاده از هوش و سرعت خود بار‌ها برای تیمش امتیازات حساسی را در روز پنجشنبه به ارمغان آورد، همچنین عماد سلمانی که در دیدار روز گذشته در مشهد بدون شک ستاره تیمش بود نیز می‌تواند برگ برنده هماد سامری برای کسب یک برد قاطعانه باشد.

همچنین وجود بازیکنی چون اصغر کاردوست در پستی که تیم مقابل بازیکنی ندارد و بازی سازی کم نقص یونس لاله‌زاده، به نفتی‌ها کمک خواهد کرد تا ضمن کسب یک پیروزی آسان، یک رکورد را نیز به نام خود ثبت کنند.

اما بسکتبال خوزستان به این دیدار ختم نمی‌شود و هزار کیلومتر آن طرف‌تر پتروشیمی بندر امام در خانه بسکتبال میهمان صدرنشین فعلی مسابقات، مهرام تهران خواهد بود.

دیداری که از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و مطمئناً تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به پای گیرنده‌های تلویزیونی خواهد کشاند و در تهران نیز این دیدار تماشاگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد.

مصافی که در هر گوشه‌اش بوی حساسیت می‌دهد و هر لحظه‌اش رنگ و بوی حیثیتی به خود دارد را نباید به سادگی از کنار آن گذشت، چرا که تیم ملی بسکتبال ایران دراین دو تیم خلاصه می‌شود و تماشای این دیدار در واقع تماشای یک دیدار فرا مرزی است.

پترو در حالی پای به این میدان خواهد گذاشت که در هفته گذشته یک دیدار سخت و نفس‌گیر را در سالن اندیشه پشت سر گذاشت و به زحمت توانست دانشگاه آزاد را از پیش روی بردارد.

وی که بهترین تفاضل گل لیگ را در اختیار دارد، در اندیشه این است که ضمن غلبه بر مهرام کار خود را برای رسیدن به عنوان نخست این مرحله از رقابت‌ها آسان‌تر کند و در صورت برد این تیم در این دیدار، ماهشهری‌ها به دیدار تیم چهارم خواهند رفت و قهرمانی این دوره از رقابت‌ها برای آنان دست یافتنی‌تر خواهد بود.

همان طور که در تحلیل‌های گذشته خود گفتیم، مهران حاتمی با زیرکی کامل حرکت آهسته و پیوسته تیم خود را در طول مسابقات خرج نکرد تا در این روزهای حساس توان تیمی این مجموعه به داد تیم پترو برسد و اکنون زمان آن رسیده که نیروی واقعی پترو از خلا ایجاد شده‌‌‌ رها گردیده و باز هم برای این مجموعه و استان خوزستان کسب افتخار کند.

پترو به راحتی می‌تواند با اتکا به صمد نیکخواه، بازی را در هر زمانی به سود خود بازگرداند و با استارت‌های خوب جمشیدی و بازی سازی حامد آفاق و بهنام یخچالی و خاصیت‌های زندگی بخش حامد سهراب‌نژاد، در اوج ناکامی‌های هر دیدار نتیجه را به سود خود کرده و بازی را با برد به پایان ببرد.

به هر صورت روز پنجشنبه عیار واقعی تیم‌ها مشخص خواهد شد و امتیازات از دست رفته در طول مرحله لیگ ملی، در این روز است که آه و حسرت‌ها را از نهاد تیم‌ها بلند خواهند کرد، منتظر خواهیم ماند تا نتایج آخرین هفته از این دوره از مسابقات را به تماشا نشسته و شاهد پویایی بسکتبال ایران و پیشرفت هر چه بیشتر این رشته ورزشی محبوب و دانشگاهی در سطح آسیا باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در هفته هفدهم و ماقبل پایانی لیگ ملی بسکتبال کشور پالایش نفت آبادان در مشهد میزبان خود ثامن را با حساب ۸۷ بر ۷۸ از پیش روی برداشت، پتروشیمی بندر امام در خانه با نتیجه ۹۱ بر۸۷ رقیب قدرتمند خود دانشگاه آزاد را از پیش روی برداشت و صنایع پتروشیمی ماهشهر از میهمان خود فولاد هفت الماس قزوین شکست خورد.

در هفته هجدهم و پایانی این رقابت‌ها، عصر پنجشنبه و از ساعت ۱۶ به طور همزمان، پتروشیمی بندر امام در خانه بسکتبال تهران به مصاف مهرام صدر جدولی خواهد رفت و پالایش نفت آبادان و صنایع پتروشیمی ماهشهر دربی خوزستان را در آبادان برگزار خواهند کرد.
=============

گزارش از علی دایلی

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.