کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان گفت: بارش پاییزی باران در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

کوروش بهادری با بیان اینکه سامانه بارشی از روز بیستم دی ماه وارد شهرهای شمالی و شرقی خوزستان شد، اظهار داشت: از روز بیستم دی ماه تاکنون بارش باران به صورت پراکنده در شهرهای لالی، بهبهان، ایذه و دزفول و در شهر دهدز بارش برف مشاهده شد.

وی افزود: سرد‌ترین شهر استان خوزستان دهدز با دمای منفی ۲ درجه است و گرم‌ترین شهر اهواز است که دمای ان به ۱۴ درجه می‌رسد.

مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان گفت: همزمان که در شهرهای شمالی و شرقی خوزستان بارش باران و برف بود شاهد وقوع گرد و غبار در آبادان و شادگان بودیم.

وی درباره میزان بارش‌های خوزستان بیان کرد: بارش پاییزی باران در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است اما با توجه به اینکه معمولا بارش‌های خوزستان در ۳ ماهه پایانی سال رخ می‌دهد امیدواریم در این ۳ ماه بارش‌ها افزایش پیدا کند.

بهادری عنوان کرد: براساس پیش بینی‌های ما بارش باران و برف روزهای سه شنبه و چهارشنبه متوقف می‌شود و از اواخر روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور شاهد بارش باران در اکثر شهرهای خوزستان هستیم.

– تسنیم

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.