اروندکنار شهرستان و چوئبده بخش می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس از تبدیل شدن اروندکنار به شهرستان در آینده ای نزدیک از سوی هیئت دولت خبرداد.

جواد سعدون زاده با اشاره به تبدیل شدن شهر اروند به عنوان بخشی از آبادان به شهرستان اظهار کرد: اکنون با رفع موانع در هیئت دولت، راه برای ارتقای شهر اروندکنار به شهرستان هموار شده است. با پیگیری های به عمل آمده و طولانی، سرانجام هیئت دولت در جلسات اخیر خود مصوبه «منع طرح ارتقا در خصوص تقسیمات کشوری» را لغو کرد.

وی افزود: با لغو این مصوبه، طرح ارتقای شهر اروندکنار به شهرستان و ارتقای دهستان منیوحی به بخش منیوحی و تعریف بخش جدیدی به نام بهمنشیر به مرکزیت چوئبده در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده آبادان در مجلس ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه این طرح و این ارتقا در کمیته سیاسی و دفاعی هیئت دولت نیز تصویب شده و جهت تصویب نهایی به دفتر هیئت دولت ارسال شده است و در کنار آن نیز جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به دبیر هیئت دولت دستور آن را داده است تا اقدامات لازم برای تصویب ارتقای شهر اروندکنار به شهرستان انجام شود، در آینده نزدیک با تصویب نهایی شهرستان شدن اروندکنار ابلاغیه آن توسط هیات دولت صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: با این تحول بزرگ، امیدواریم که شاهد گسترش خدمات دولتی و توسعه اداری در منطقه مرزی و محروم اروندکنار باشیم.

سعدون زاده بیان کرد: با توسعه و گسترش کمی و کیفی ساختار اداری اروندکنار، بدون شک تحولی مثبت در زندگی مرز نشینان دلیر خطه اروند کنار ایجاد خواهد شد. دراین منطقه علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و امنیتی، مرزهای جمهوری اسلامی نیز در منتهی الیه جنوب غربی کشور مستحکم تر خواهد شد.

این نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است در اولین جلسه هیئت دولت این اقدام صورت می گیرد و تصویب نهایی ارتقای شهر اروندکنار صورت گیرد.

وی بیان کرد: حدود دو سال تکمیل این پرونده به طول انجامید و با آمدن دولت جدید طرح تقسیمات کشوری در دولت متوقف شده بود که با پیگیری هایی که داشتیم دولت را مجاب کردیم و امیدواریم این ارتقا هرچه سریعتر انجام شود.

سعدون زاده بیان کرد: این وعده را می دهیم که تا پایان سال این تحول بزرگ در اروندکنار صورت گیرد و افتتاحیه بزرگی را نیز در دستور کار داریم.

مهر

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.