نیروهای بومی باید اولویت اول اشتغال باشند/مسئولان عدالت را در استخدام‌ها نادیده نگیرند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در آیین وحدت بخش نماز جمعه این هفته اهواز، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب تشیع حضرت امام صادق (ع) به روایتی از پیامبر اسلام اشاره و اظهار کرد: ما باید از اختلافات مذهبی پرهیز کنیم و نزاع و دعوا را کنار بگذاریم.
امام جمعه اهواز با اشاره به فعالیت‌های گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای که توسط کشورهای عربی همچون عربستان حمایت مالی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این شبکه‌های شیطانی به طور شبانه‌روزی به مسلمانان اهانت می‌کنند و به نام اسلام به اسلام ضربه می‌زنند.  آیت‌الله موسوی جزایری خطاب به مسئولان کشور عربستان، گفت: این رفتار‌ها خلاف اهداف ناب محمدی است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر وی به کشور سوریه و شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: انعقاد قرارداد همکاری متقابل برای تحکیم روابط و اتحاد عملی و پیگیری باسازی مرقد مطهر حضرت زینب (س) از مهم‌ترین دستاوردهای این کنفرانس بود.
آیت‌الله موسوی جزایری حادثه اخیری که در کشور فرانسه اتفاق افتاد را محکوم کرد و متذکر شد: رخ دادن این حوادث ناشی از عملکرد دولت و مسئولان کشور فرانسه در حمایت از تروریست‌ها به ویژه تروریست‌های تکفیری داعش است.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکل بیکاری در سراسر کشور وجود دارد، اما در خوزستان مضاعف است، تأکید کرد: مسئولان کشوری و به ویژه خوزستان نیروهای بومی را استخدام کنند.
آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به وجود تعداد کثیری از مجتمع‌های اقتصادی بزرگ همچون شرکت‌های توسعه نیشکر از مسئولان استان خوزستان خواست: اولویت استخدام‌ها را به نیروی‌های بومی اختصاص بدهند.
  امام جمعه اهواز به مسئولان کشور و استانی هشدار داد: ما بیکاری مضاعف در خوزستان را تحمل نمی‌کنیم و این چیز غلطی است و خداوند راضی نیست که زمین‌هایی که در آن‌ها مجتمع‌های اقتصادی بزرگی احداث می‌شود از صاحبان آن‌ها با قیمت ناچیز خریداری کنید، اما صاحبان آن‌ها را استخدام نکنید و افرادی را از راه دور به استان بیاورید و استخدام کنید.
 آیت‌الله موسوی جزایری همچنین در ادامه با طرح این سئوال از مسئولان استان خوزستان که اولویت استخدام با کیست؟ و عقل چه حکمی می‌دهد؟ توضیح داد: در هفته آینده بیشتر در این زمینه صحبت می‌کنم.  وی در پایان از مسئولان کشوری و به ویژه استان خوزستان خواست تا در استخدام‌ها عدالت اجتماعی را برقرار کنند و وظیفه شرعی خود را انجام دهند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.