گزارش های خوبی از خوزستان رسیده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه چهارشنبه هیات دولت با تبریک میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین میلاد امام جعفر صادق(ع) افزود: این ایام، هم ایام میلاد موسس مکتب دین و هم میلاد موسس مذهب شیعه اثنی عشری است و باید از سیره مبارک پیامبر اسلام (ص) و ائمه هدی(ع) بهره برداری و استفاده کنیم و این سیره به ابعاد مختلف زندگی مادی و معنوی ما مربوط می شود.

** بیشتر قول هایی که به مردم خوزستان داده شده عملیاتی شده است

رییس جمهوری همچنین با اشاره به گزارش استاندار خوزستان در جلسه هیات دولت،گفت: خوشبختانه گزارش بسیار خوبی از خوزستان داده شد که نشان می دهد تقریبا بیشتر قول هایی که به مردم خوزستان داده شده عملیاتی و اجرایی شده و دو- سه مورد هم که باقی مانده در مسیری است که اجرایی و عملیاتی می شود.

** استانداران در جلسه دولت گزارش می دهند

روحانی تاکید کرد: مبنای دولت از این پس این خواهد بود تا به استان هایی که سفر انجام شده و برنامه هایی در آن جا مطرح شده است، به تدریج همه استانداران ها به جلسه دولت آمده و هم گزارش کار بدهند و هم مشکلاتشان را مطرح کنند، تا بررسی شود که چه مقدار از مسایلی که در سفر استانی قول داده شده، اجرایی و چه مقدار باقی مانده و چه کمک هایی باید بکنیم که آن ها به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود.

وی گفت: قرار گرفتن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان تحت پوشش آبیاری مدرن، تصمیم بزرگی است و برای این کار اکنون ۳۰۰ هزار هکتار آماده شده است و تا پایان این دولت، بقیه موارد هم ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس جمهوری اضافه کرد: اجرای این پروژه هم به اشتغال و کشاورزی کمک می کند و هم در افزایش محصولات کشاورزی موثر است.

روحانی خاطرنشان کرد: البته استان خوزستان یک مشکلاتی هم دارد که باید به آن ها پرداخته شود ؛ مساله فاضلاب و آب یکی از مشکلات استان است. مساله نخیلات یکی از مسایلی است که امروز باید احیا شود و ان شاء الله این برنامه حضور استانداران در جلسه هیات دولت، گزارش و کمک دولت برای حل معضلات استان ها، ادامه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.