رهاسازی تیلاپیا در آب‌های خوزستان ممنوع شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل آثار منفی ماهی تیلاپیا بر طبیعت، ورود هر نوع از گونه​های این ماهی را ممنوع اعلام کرد.

عادل مولا اظهار کرد: چندی پیش در آب​های استان خوزستان ورود گونه​ای از ماهی​های تیلاپیا مشاهده شد که به گونه​های دیگر ماهی​ها و آبزیان آسیب​های جدی وارد کرد، لذا بنا به ضرورت و حساسیت موضوع، انجام مطالعات در خصوص چگونگی ورود این ماهی به آب‌های خوزستان و میزان آسیب​رسانی آن به طبیعت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که مطالعات گسترده​ای در این زمینه در مرکز تحقیقات آبزی​پروران استان در حال انجام است، افزود: تاکنون نتایج مدونی در این زمینه به دست نیامده است که بتوان از آنها استفاده کرد. با این شرایط؛ تا پایان این مطالعات، ورود هر گونه از ماهی تیلاپیا چه به صورت مواد پروتئینی و چه پرورشی، و یا رهاسازی آن به آب​های استان خوزستان ممنوع است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برخی از گونه​های ماهی تیلاپیا دارای ارزش اقتصادی است و عده​ای نیز بنا به این دلیل، اقدام به واردات آن می​کردند. گونه​های ماهی تیلاپیا دارای انواع مختلف و ارزش اقتصادی متفاوتی است اما به دلیل آسیب​ها و آثار منفی که بر طبیعت و دیگر آبزیان می​گذارد، ضروری است در جهت کاهش این آسیب​ها، به نتایج و راهکارهای مناسبی در تحقیقات دست یابیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.