روستایی که در جوار بزرگترین شهر گازی هنوز با کپسول گاز روزگار میگذرانند!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روز گذشته با درخواست برخی از اهالی روستای چاه سالم به اتفاق مهندس یوسف آزادی پور ، رئیس شورای شهرستان امیدیه از مشکلات و وضعیت زندگی در این روستا بازدید به عمل آمد.

روستای چاه سالم که از توابع شهرستان امیدیه و چسبیده به بزرگترین تاسیسات نفت و گاز ملی است متاسفانه هنوز از داشتن نعمت گاز خانگی محروم است که طبق شنیده های اهالی این روستا هنوز از روش قرون وسطی با کپسول گاز تامین میشوند البته این همه مشکل نیست بلکه روستایی که بیشترین جمعیت را در حومه شهرستان به خود اختصاص داده با گذشت ۵ سال از طرح هادی روستا هیچ گونه اقدامی در راستای طرح ریزی خیابان و آسفالت صورت نگرفته است.

شنیده بودیم تا چند فرسخی تاسیسات نفت و گاز برخی روستاها و یا مناطق محروم از وجود این انرژی بومی و سرشار محروم هستند اما تامین گاز با کپسول آن هم در چند صد متری شرکت بهره برداری نفت و گاز یک شاهکار محسوب میشود.

نمای ورودی روستا نشان می داد که اهالی این روستا در روزهای بارش باران دچار چه مصیبت هایی میشوند ، آیا حق این مردم این است که پس از گذشت چند دهه از سازندگی و آبادانی هنوز روستایی با این شرایط جمعیتی و جغرافیایی از داشتن اولین ها محروم باشد ؟؟

طبق گفته های دهیار این روستا بارها مکاتبات با مدیران نهادهای ذیربط در خصوص رسیدگی به وضعیت کنونی روستا صورت گرفت ، لکن هیچ ترتیب اثری داده نشد همچنان مشکلات بزرگ در آن پابرجاست .

 

 

البته با حضور رئیس شورای شهرستان در این روستا ، امید تازه ای در جهت ساماندهی وضعیت روستا شکل گرفت و طبق آخرین پیگیری ها با مدیریت گاز و سایر نهادها مقرر شد که پس از تسطیح و فراهم کردن زمینه لازم گاز این روستا در کمترین زمان ممکن تامین گردد.

مشکل دیگری که این روستا با آن مواجه بود وضعیت نابسامان ورودی اصلی آن از مسیر اصلی جاده به این روستا بود که فاقد هر گونه علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین روشنایی و فضای لازم برای ورود وسایل نقلیه میباشد که در این راستا نیز با هماهنگی های صورت گرفته توسط رئیس شورای شهرستان رفع این مشکل بزرگ نیز در اولویت برنامه قرار گرفت.

با این تفسیر باید از یک منظر امیدوار بود به حضور خستگی ناپذیر اعضای کنونی شورای اسلامی شهر در پی تحقق وعده های انتخاباتی خود و مدیریت کنونی فرماندار شهرستان در مرتفع نمودن نابسامانی ها و آسیب های موجود ، که جای تحسین دارد و از منظری دیگر تاسف خورد به درایت مدیرانی که با وجود اشرافیت کامل به وضعیت بغرنج برخی مناطق شهر و روستا از گذشته دور هنوز بر کرسی مدیریت تکیه زده اند و در راه توسعه ساختاری هیچ اقدامی در پیش نگرفته اند!

 

در ادامه تصاویر بازدید از این روستا را مشاهده میکنید :

 

 

 

 

عکاس/ مهدی جهانتاب

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.