کارها مانند واکسنی است که باید در زمان خودش زده شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نشست خبری استاندار خوزستان با موضوع گردشگری آبی صبح امروز (شنبه ۶ دی ۹۳) در محل استانداری برگزار شد.

عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان، در این نشست عنوان کرد: ما پیش از این نشست مشترکی با اصحاب رسانه در شهریور ماه داشتیم که درباره موضوعات مهم استان گفت و گو کردیم و پس از آن تصمیم گرفتیم که برای برخی موضوعات به صورت تخصصی وقت بگذاریم و آن ها را بررسی کنیم تا توسعه در همه زمینه​ها صورت بگیرد.

وی گفت: به عقیده من کارها اگر به موقع انجام نشوند نتیجه نخواهند داد و در واقع مثل واکسنی است که اگر در زمان خودش زده نشود بیماری می​ماند و درمان نمی​شود. ما باید دست به دست هم دهیم و کارها را به سرانجام برسانیم. کارهایی که امروز تحت عنوان پروژه​های گردشگری انجام می​شود باید در زمان خودشان اجرایی شوند.

مقتدایی افزود: ما باید مردم را از لحاظ نگاه و اقتصاد با مسایل و گردشگری آبی و رودخانه​ای آشتی دهیم. بخش اعظم اقتصاد استان ما در درون رودخانه​ها، تالاب​ها و سواحل است که به علت نگاه ما فقط به بحث بنادر و کشت و صنعت فراموش شده​اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیا آب را در مسیری هدایت می​کنند که بتوان از ارزش افزوده آن استفاده کرد. ما باید کاری کنیم که نگاه مردم به مرکز رودخانه باشد نه پشت به رودخانه. ما همچنین قصد داریم نشست کامل​تری را با اعضای شورای اداری، اصحاب رسانه، اِن جی اوهای تخصصی و مسوولان برگزار کنیم و در آن کارهای انجام شده را بررسی کنیم.

مقتدایی ادامه داد: در این جلسه پیرامون مساله گردشگری آبی، موافقت​نامه و اقداماتی که انجام شده بررسی می​شود.

در ادامه این نشست کلیپی از پروژهای طراحی شده در منطقه​های دز، پروژه احداث دیوار ساحلی، پروژه مجتمع تفریحی اروند، پروژه مجتمع تفریحی بهمنشیر، پروژه مجتمع تفریحی کرخه و پروژه مجتمع تفریحی شادمانی پخش شد و استاندار درباره اجرای این پروژه ها توضیح داد: اجرای بعضی پروژها به طور طبیعی مباحث و مسایل جدیدی را درباره دستگاه​های متولی و مردمی که در مسیر اجرایی پروژه هستند به وجود می​آورد که مدیریت استان باید با تعامل آن ها را حل کند.

وی تاکید کرد: ما نگاه​مان را با استاندارهای ملی مطرح می​کنیم و پولی که در این زمینه هست باید هم​افزایی شود.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به وجود قهوه​خانه​ها و بساط​های قلیان در سطح پارک​ها و معابر گردشگری عنوان کرد: قهوه​خانه​ها چه با مجوز و چه بی​مجوز باید هر چه زودتر از سطح شهر جمع​آوری شوند. البته سعی کرده​ایم که در این زمینه مهربانانه برخورد کنیم و برای هر قلیانی که گرفته می​شود پول آن را پرداخت می​کنیم. ما همان گونه که به پیشواز اجلاس نماز رفته ایم به پیشواز مبارزه با مواد مخدر نیز می​رویم.

همچنین وحید قاسمی، مشاور استاندار خوزستان در میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: نگاه استراتژیک به استان خوزستان بسیار مهم است و آن چه که ما به عنوان خادمان خوزستان انجام می​دهیم و شما در قالب پروژه مشاهده می​کنید برای چرخش بزرگی است تا خوزستان را با تمام ویژگی​هایش به جا آوریم و قابلیت​های آن شناخته شود.

وی گفت: ما باید در استان خوزستان و هر آن چه را که داریم بازآفرینی کنیم تا خوزستان بتواند ابتدا نسبت به خودش و سپس ایران و بعد دنیا نقشش را ایفا کند و نگاه ما در گردشگری مبتنی بر همین امر است.

قاسمی همچنین با اشاره به نقش اصحاب رسانه در این زمینه عنوان کرد: در زمینه گردشگری اصحاب رسانه بخشی از این جریان فکری هستند و می​توانند به معرفی ظرفیت​های خوزستان بپردازند. جامعه خوزستان حتما باید نسبت به داشته​های خودش اشراف داشته باشد.

مشاور استاندار خوزستان در میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: در پروژه​هایی که همچون پل گرگر شوشتر منطقه تاریخی هستند نگاه ما کاملا معطوف به تاریخ بوده است ولی در بقیه پروژهای شهری نگاه شهری داشته​ایم. همچنین نگاه ما به تالاب​ها، هورها و ساحل​ها یک نگاه محرک توسعه است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.