فعالسازی مجدد بازارچه شلمچه، نیازمند حمایت استاندار

عصر جنوب: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری جوانان این شهرستان خواستار فعال‌سازی مجدد بازارچه مرزی شلمچه شد.
عبدالله سامری با تأکید بر لزوم رونق بازار و تجارت در این شهرستان، گفت: راه‌اندازی بازارچه مرزی شلمچه می‌تواند کمک شایانی به رونق تجارت و ایجاد اشتغال در خرمشهر باشد.

وی افزود: بازارچه مرزی شلمچه راه‌اندازی شد اما با آمدن منطقه آزاد اروند این بازارچه عملا از بین رفت و اینک فعال نیست.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی به پیگیری برای راه‌اندازی مجدد این بازارچه اشاره کرد و عنوان کرد: این موضوع را بارها مطرح کرده و در سفر اخیر وزیر کشور نیز این موضوع مجددا مطرح شد و وزیر کشور خواست تا با نگارش نامه‌ای در این زمینه، موضوع به طور رسمی مطرح شود.

سامری افزود: مقرر شد پس از تنظیم نامه درخواست، مجوز فعال‌سازی مجدد بازارچه مرزی را صادر کرده و رونقی به بازار خرمشهر و آبادان داده شود.

وی از نوشتن نامه‌ای با این مضمون به استاندار خبر داد و اضافه کرد: با درایتی که از مقتدایی سراغ داریم و با دلسوزی و توجه ویژه‌ای که نسبت به دو شهرستان آبادان و خرمشهر دارد یقینا پیگیری‌های لازم را در این زمینه خواهند داشت.

منتخب مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با راه‌اندازی این بازارچه می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد، تصریح کرد: بیکاری در خرمشهر آنچنان است که با راه‌اندازی این قبیل کارها نمی‌توان آن را به کلی مرتفع کرد اما اگر چند کار مشابه در شهرستان صورت گیرد می‌توان تا حد زیادی آمار بیکاری را کاهش داد.

سامری عنوان کرد: به این علت که معمولاً این قبیل کارها با وجود اخذ مجوز کند پیش می‌روند جوانان نیز به صورت تدریجی و کند به کار گمارده می‌شوند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که دوستان به‌ویژه استاندار این کار را عملیاتی کرده و با انجام آن باعث شکوفایی بیشتر شهرستان خرمشهر شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.