هشدار امام جمعه خرمشهر به منطقه آزاد: اگر به بی بندوباری پایان ندهید تودهنی خواهید خورد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر، اظهار کرد: تمام مشکلات در سایه نماز جمعه حل می‌شود، اگر مصلاهای ما از نمازگزاران جمعه پر شود، یقین بدانید که تمام مشکلات حل می‌شود.

اشتغال در رأس تمام مشکلات است

وی با اشاره به سفر معاون اول ریاست جمهوری به خرمشهر، عنوان کرد: بنده به معاون اول ریاست جمهوری اعلام کردم که استان خوزستان مشکلات زیادی وجود دارد، اما در رأس این مشکلات بحث اشتغال است.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: باوجوداین همه ظرفیت در استان خوزستان؛ سزاوار نیست که جوانان ما بیکار باشند و جوانان غیربومی مشغول به کار شوند، دولت موظف است طبق شعارهای انتخاباتی خود ظرفیت اشتغال ایجاد کند.

موسوی اظهار کرد: بنده در سال ۹۳ به رئیس بنیاد مستضعفان برای شرکت فولاد کاوه اعلام کردم که باید فقط نیروهای بومی مشغول به کار شوند و برای این امر بارها سرکشی کردم.

وی افزود: در شرکت فولاد کاوه و در فاز اول برای ۲۲۰ نفر ظرفیت شغلی ایجادشده است، که از این تعداد حدود ۸ نفر بومی هستند و ۱۵ نفر نیز برای آموزش به افراد بومی در شرکت مستقر هستند.

موسوی عنوان کرد: مقرر است که برای استخدام در این شرکت آزمونی برگزار شود و جوانان آبادان و خرمشهر باید طبق قانون اقدام کنند.

ضرورت ایجاد ظرفیت جاذبه پزشکی در منطقه آزاد اروند

امام‌جمعه خرمشهر گفت: توریست درمانی از جاذبه‌های بی‌بدیلی است که باید در منطقه آزاد اروند شکل بگیرد، اگر این جاذبه پزشکی در منطقه آزاد اروند ایجاد شود، یقیناً آوازه آن به کشورهای منطقه خواهد رسید و باید سرمایه‌گذاران و کار‌آفرینان نسبت به این مسئله توجه کنند.

وی افزود: ایجاد دستگاه‌های نظارتی بر قیمت‌ها، عرضه محصولات ارزان‌قیمت به بازارها، تأسیس هتل‌های زیبا، آوردن مسافر از سرزمین‌های اصلی به منطقه، فراهم کردن امنیت پایدار و معطل نشدن مسافران در سفر به منطقه باید در دستور کار دولت برای توسعه منطقه آزاد اروند باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از مردم عذرخواهی کند

وی با اشاره به اشاعه بی‌بند‌و‌باری در برخی از بازارهای آبادان و خرمشهر در روزهای اخیر، اظهار کرد: غالب بر ۵۰ هزار شهید در خرمشهر به شهادت رسیدند، اما در روزهای اخیر برخی‌ جسارت و گستاخی کردند، ما به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هشدار می‌دهیم که ظرف یک هفته آینده از مردم آبادان و خرمشهر به دلیل این جسارت‌ها عذرخواهی و بازار کنزالمال یک هفته تعطیل شود اگر این امر صورت نگیرد مردم آبادان و خرمشهر به آن‌ها تودهنی خواهند زد و مسؤولان امنیتی این مسئله را جدی بگیرند.

امام‌جمعه خرمشهر افزود: ما با شادی مخالف نیستیم، ما با بی‌بند‌و‌باری مخالف هستیم، نهادهای انقلابی و فرهنگی در این رابطه سکوت کردند، تا کی باید مردم در مقابل گناه سکوت اختیار کنند.

اکنون زمان آزمون اعضا شورای شهر خرمشهر است

موسوی در توصیه به اعضا شورای شهر خرمشهر، عنوان کرد: اعضا شورای شهر از دوره‌های گذشته عبرت بگیرند، اگر روند انحلال شورا و یا تأخیر در انتخاب شهردار رخ دهد، دود آن به چشم مردم خواهد رفت، اکنون زمان آزمون و امتحان اعضا شورای شهر است

امام‌جمعه خرمشهر با اشاره به تهمت یکی از نمایندگان مجلس به مرجعیت شیعه، گفت: یک نماینده مجلس به عالم دینی توهین کرده است، جا داشت که مردم ایران کفن‌پوش راهی مجلس می‌شدند و این نماینده را به سزای اعمالش می‌رساندند.

مسؤولان استان خوزستان را به سرزمین سوخته تبدیل نکنند

وی در رابطه با مسئله انتقال آب خوزستان، اظهار کرد: باید برای انتقال آب خوزستان در شورای امنیت ملی جلسه‌ای برگزار و به‌صورت کارشناسانه بررسی شود.

موسوی افزود: مسؤولان در خود توان ایجاد کنند نه اینکه با اقدامات خود استان خوزستان را به سرزمین سوخته تبدیل کنند، ما مردم خوزستان در یک صف انسانی اجازه انتقال قطره‌ای آب از استان خوزستان را نخواهیم داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.