طرح خرید خدمات و کالای درون استانی در خرمشهر انجام نمی شود

 عصر جنوب – asrejonoob.ir:  رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرمشهر گفت:با وجود تاکید استاندار پیشین و فعلی خوزستان مبنی بر تهیه ملزومات، کالا و خدمات از بازار دورن استان، برخی دستگاه ها همچنان نیاز خود را از بازار بیرون استان تامین می کنند.

عبدالامیر ربیهاوی شامگاه شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاری شهرستان خرمشهر در فرمانداری، رعایت نکردن بخشنامه های استانداری در لیست خرید شرکت ها و پیمان ها از تولیدات بومی را از مشکلات شهرک صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی خرمشهر خواند.
وی اضافه کرد:تامین لوازم و کالاهای مورد نیاز از بازار بیرون استان خوزستان، ورشکستگی صنایع را به دنبال دارد.
ربیهاوی با بیان اینکه شهرک صنعتی خرمشهر فاقد تصفیه خانه فاضلاب است، گفت: به رغم اینکه دو واحد صنعتی الکل سازی سرمایه گذاری زیادی در این شهر انجام شده ولی هنوز مشکل تصفیه خانه پساب را دارد.
وی اصل سرمایه در گردش و سرمایه توسعه را یادآور شد و گفت:بسیاری از واحدهای صنعتی همچون فولاد کاوه سه هزار و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها تعلق گرفته ولی تاکنون بانک ها این تسهیلات را پرداخت نکرده اند.
**سازمان منطقه آزاد اروند طی پنج سال اخیر، زیرساختی برای شهرک صنعتی خرمشهر ایجاد نکرده است
مدیر شهرک صنعتی خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند طی پنج سال اخیر هیچ گونه زیرساختی را برای شهرک صنعتی ایجاد نکرده، گفت:از سال ۹۰ تاکنون که سند ابطال شهرک صنعتی در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت تمامی امکانات و زیرساخت ها می بایست از سوی این سازمان تامین می شد ولی این مشکلات همچنین بع قوت خود باقی است.
اخلاق محمدیان افزود:سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون هیچگونه اعتباری برای احداث زیرساخت ها به شهرک اختصاص نداده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.