مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر خبر داد: پیگیری ثبت ملی ۱۲ اثر دفاع مقدس در خرمشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از پیگیری شناسایی و ثبت آثار به جامانده از دوران دفاع مقدس به عنوان جاذبه‌های گردشگری خبر داد.

ثامر کنعانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سه ماهه آخر امسال مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر پیگیری و تعیین تکلیف آثار باقی‌مانده دفاع مقدس خرمشهر و برنامه‌ریزی برای این واحدها است.وی افزود: جلسه مقدماتی با اداره میراث فرهنگی تشکیل شد و جلسه تکمیلی برای مشخص کردن وضعیت این آثار اوایل بهمن‌ تشکیل می‌شود.

کنعانی گفت: طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس این است که با همکاری و هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی این واحدها را به عنوان آثار دفاع مقدس ثبت کنیم و برای آنها برنامه‌ریزی گردشگری داشته باشیم و در صورت امکان با حفظ ظاهر امکاناتی چون مسافرخانه،‌ هتل یا رستوران و .. در کنار این واحد ساخته شود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان خرمشهر با بیان اینکه برخی از این واحدها صاحب شخصی دارند و باید برای ثبتشان با آنها هماهنگ شود، گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم. تاکنون پرونده ۱۲ اثر برای ثبت به عنوان ثار دفاع مقدس و گردشگری آماده شده است.

وی ادامه داد: آثاری مثل مسجد جامع، پل و کوت شیخ ثبت ملی شده‌اند. اما در خرمشهر منازلی هستند که حالت رزمگاه داشتند یا قدم‌گاه شهدا بودند. منزلی داریم که به در دوران دفاع مقدس به عنوان بیمارستان استفاده می‌شد. مقدماتی چون عکس‌برداری، متراژ، هماهنگی با میراث فرهنگی و … انجام شده است.

کنعانی اظهار کرد: با تشکیل جلسه تکمیلی و همکاری شهرداری و میراث فرهنگی این آثار به عنوان آثار دفاع مقدس ثبت ملی خواهند شد.

 
مرجع / ایسنا
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.