خط دریایی اهواز به خرمشهر راه اندازی می شود/عملکرد مدیران استانی رصد دقیق می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت:با پیگیری و همکاری بین بخشی با دستگاه های ذیربط نظیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، خط کشتیرانی ‘اهواز به خرمشهر’ راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت کشتی و شناور در شرکت کشتی سازی اروندان در جمع خبرنگاران رسانه ها، با بیان آمادگی تمام عیار دولت یازدهم برای حمایت از صنعت کشتی سازی، گفت:رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد به عنوان مدلی از اقتصاد مقاومتی، راهبرد دولت است.
وی با بیان توانمندی های استان خوزستان در رونق گردشگری به ویژه در بخش صنعتی و دریایی، افزود: امیدواریم با هماهنگی دیگر دستگاه ها این دو بخش گردشگری تحرک بیشتری به خود گرفته و بتواند در اقتصاد مولد استان تاثیر گذار باشد.
شریعتی پیگیری راه اندازی خط کشتیرانی ‘ اهواز به خرمشهر’ را از راهبردهای رونق گردشگری دریایی استان خوزستان عنوان کرد.

*** عزم دولت برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش با بیان برنامه های استان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی فعال در عرصه کشتی و شناورسازی نیز، گفت:بر اساس تصمیم، مقرر شد که موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها آن ها از شیوه متمرکز تهران به استان منتقل شود.
وی تصریح کرد:همچنین مقرر شد که فرماندار خرمشهر گزارشی از پنج شرکت کشتی سازی فعال در شهرستان آماده کرده و از ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تقاضا کنیم که برای حمایت از این صنعت، طبق قوانین و مقررات مربوطه خرید از خارج ممنوع شود،مگر اینکه توان ساخت آن در داخل نباشد.
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش تصریح کرد:بر اساس برنامه، معاون اول رئیس جمهوری مهرماه امسال به خوزستان سفر کرده و تلاش می شود، بازدید از این شرکت ها در آبادان و خرمشهر در این سفر گنجانده شود تا دولت نیز از نزدیک با توانمندی متخصصان استان در این عرصه آشنا شود.
شریعتی با بیان حمایت عملی استانداری خوزستان از تولید اشتغالزا، گفت: تلاش می کنیم تا از تولید ثروت و اشتغال این منطقه حفاظت و حمایت کرده و درگسترش آن اقدام کنیم.
شریعتی همچنین با تشریح پیگیری رفع مشکلات استان خوزستان از مبادی ملی و مسئولان کشوری، افزود:شهادت می دهم که در این مدت که مشکلات را به مسئولان ملی نظیر رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهور منتقل کردم، همه بر حل مشکلات استان حساس شدند و برای مسائل مهمی مانند آب و فاضلاب استان و بهبود شرایط زیست محیطی استان تصمیم های مناسبی اتخاذ شد.
رئیس ستاد اشتغال خوزستان تاکید کرد:اراده حل مشکلات استان در سطح ملی وجود دارد، تا جایی که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد که با فاینانس هیچ پروژه ای در کشور به علت تعهدات سنگین مالی که به دولت و کشور وارد می شود، موافق نیستم جز برای آب و فاضلاب خوزستان و دراین باره اقداماتی نیز شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.