تجمع کارگران شهرداری خرمشهر مقابل منطقه آزاد + عکس

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حدود ۱۵۰ کارگر خدماتی شاغل در بخش های مختلف شهرداری خرمشهر روز یکشنبه با برگزاری اجتماع صنفی روبروی سازمان منطقه آزاد اروند، پرداخت سه ماه حقوق معوق خود را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا کارگران حاضر در این اجتماع صنفی مدعی اند که حدود ۲۱۰ کارگر می باشند که از ابتدای سال جاری با سه پیمانکار مختلف قرارداد بسته اند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی در گفت و گو با ایرنا گفت:بسیاری از حاضران در این اجتماع صنفی یا چهار ماه است که حقوق نگرفته اند، یا علی الحساب حقوق دریافت کرده یا حقوق پرداختی به آنان ناقص نبوده است.
یکی دیگر از کارگران که نام خانوادگی خود را ‘محمدی ‘ عنوان می کرد در گفت و گو با ایرنا با بیان مشکلات همکاران خود، افزود:در هوای گرم و شرجی خرمشهر از صبح تا دیروقت، مشغول نظافت و کار هستیم به امید آنکه حداقل برای خانواده روزی حلال ببریم، ولی همین حقوق کم نیز به موقع پرداخت نمی شود.

حاضران در این اجتماع همچنین با امضای نامه ای به اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور، رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شدند.

۸۲۲۰۷۱۳۷-۷۰۹۷۳۵۸۱
در این نامه آمده است:از ۱۵ آبانماه ۱۳۹۴ طی تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند، امور خدماتی به شهرداری خرمشهر واگذار شد ولی از آن تاریخ تاکنون، پرداخت حقوق و مزایای کارگران با چالش و مشکل مواجه شده است.
این نامه می افزاید:طی سال جاری نیز، اگر پرداخت حقوق انجام شده است، یا ناقص بوده یا علی الحساب به کارگران پرداخت شده است.

سعید حاتمی یکی از پیمانکاران که مسئولیت کارگران را بر عهده دارد در خصوص مشکلات کارگران به ایرنا گفت:از ۲۹ خردادماه ۱۳۹۵ طی قراردادی با کارگران کار کردم و حقوق ماه نخست، مبلغ بیمه و مساعده را نیز به مبلغ ۷ میلیارد ریال به کارگران پرداخت کرده ام.
وی اضافه کرد:۱۰ روز پیش طی نامه ای به شهرداری خرمشهر، واریز حقوق کارگران را خواستار شدم که تاکنون یک ریال از شهرداری دریافت نکرده ام.

۸۲۲۰۷۱۳۷-۷۰۹۷۳۵۸۰

یک مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد اروند نیز که با کارگران و پیمانکاران ارتباط دارد، به ایرنا گفت:این سازمان مبلغ ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای پرداخت حقوق کارگران به شهرداری خرمشهر پرداخت کرده است.
وی که خواست نامش در گزارش برده نشود، افزود:باید بررسی شود این اعتبار در کجا هزینه شده است، زیرا مبلغی به پیمانکار پرداخت نشده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.