آمار تکان‌دهنده کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش خرمشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار ویژه خرمشهر گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها است که باید از الآن پیگیری‌های جدی را برای اثربخشی در سال جدید تحصیلی آغاز کنیم، از طریق استانداری و منطقه آزاد اروند موضوع را پیگیری می‌کنیم، رقم کمبود نیرو تکان‌دهنده است.

ولی‌الله حیاتی امروز در نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان خرمشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند از ستاد بزرگداشت مقام معلم حمایت کنند هر مسئولی با آنچه در حوزه اختیارات دارد، باید ویژه‌تر به هفته معلم نگاه شود.

وی افزود: شهرداری زمینه تخفیف و یا تقسیط عوارض پروانه ساخت‌وساز فرهنگیان را در هفته معلم فراهم کند، شبکه بهداشت و درمان می‌تواند ویزیت رایگان ویژه فرهنگیان را در برنامه داشته باشد، ادارات امور آب و امور برق می‌توانند قبوض فرهنگیان و مدارس در این هفته را تقسیط کنند، بلیت سینمای رایگان در اختیار خانواده فرهنگیان قرار بگیرد، بندر و دریانوردی گشت‌های دریایی برای خانواده فرهنگیان برگزار کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تأکید کرد: همه دستگاه‌ها با هر آنچه در توان دارند هفته بزرگداشت مقام معلم را پشتیبانی کنند تا فرهنگیان تلاشگر خرمشهری متوجه نگاه ویژه مسئولان به این قشر مهم جامعه بشوند.

وی، عنوان کرد: پژوهش سرای دانش‌آموزی خرمشهر خدمات مناسبی در زمینهٔ آموزش و مشاوره‌های تحصیلی به دانش آموزان ارائه می‌دهد اما در ساعات بعدازظهر تاریک و ناامن است، باید روشنایی، آسفالت و زیرساخت‌های آن توسط شهرداری و اداره امور برق فوراً بهسازی شود.

حیاتی گفت: دو چالش جدی در حوزه آموزش‌وپرورش خرمشهر وجود دارد مهم‌ترین آن کمبود نیروی انسانی است که باید از الآن پیگیری‌های جدی را برای اثربخشی در سال جدید تحصیلی آغاز کنیم، از طریق استانداری و منطقه آزاد اروند موضوع را پیگیری می‌کنیم، رقم کمبود نیرو تکان‌دهنده است.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش خرمشهر در نیم سال گذشته، بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کنکور دانش آموزان صورت گرفته که امیدواریم شاهد گزارشی جامع از نتایج خوب و رتبه‌های برتر خرمشهر باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر همچنین از رایزنی با رئیس هیئت‌مدیره شرکت تأسیسات دریایی ایران برای حمایت از طرح‌های کنکوری دانش آموزان خرمشهری خبر داد و افزود: هیئت‌مدیره شرکت تأسیسات دریایی آمادگی کامل خود را برای حمایت از طرح‌های کنکوری و تقویت زیرساخت‌های کنکور دانش آموزان خرمشهری اعلام کردند.

وی اظهار داشت: در هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل از پیشکسوتان نباید فراموش شود، همه دستگاه‌ها باید در بزرگداشت مقام معلم سهیم باشند ابلاغ رسمی به‌زودی برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارسال می‌شود.

حیاتی با اشاره به اینکه همه مسئولان دولتی نسبت به معیشت فرهنگیان توجه ویژه دارند خاطرنشان کرد: دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی فرهنگیان خرمشهری را با نماینده عالی دولت در استان خوزستان در میان می‌گذاریم تا بخشی از مشکلات را به‌صورت ملی و برخی را از طریق منطقه آزاد اروند مرتفع کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.