تجمع کارگران شرکت صابون سازی خرمشهر مقابل فرمانداری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جمعی از کارگران شرکت تعطیل شده صابون سازی خرمشهر چهارشنبه با اجتماع صنفی روبروی فرمانداری ویژه شهرستان، پرداخت حقوق معوق خود را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا بیش از ۱۵ کارگر شرکت صابون سازی خرمشهر برای دریافت مطالبات حق و حقوق معوق خود از این شرکت، روبروی فرمانداری ویزه شهرستان حاضر شده و پیگیری مسئولان شهرستانی برای پرداخت شدن حقوق خود را خواستار شدند شدند.
نماینده کارگران حاضر در این جمع در این خصوص به ایرنا گفت:از ۱۲۰ کارگر شرکت صابون سازی بیش از ۸۰ کارگر از زمان تعطیلی تاکنون حقوق معوق و سنوات خدمتی خود را دریافت نکرده اند.
وی که خواست نامش در خبر برده نشود، اضافه کرد:بیشتر کارگران این شرکت سابقه ۲۰ ساله کار در شرکت را دارند و بدون حقوق و بیمه به سر می برند و تاکنون بلاتکلیف مانده اند.
وی گفت:طوماری نیز برای احقاق حق و حقوق کارگران به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است، ولی تاکنون اقدامی برای رفع مشکلات کارگران شرکت انجام نشده است.
این کارگر اضافه کرد:برخی کارگران حقوق سنوات با چهار درصد میزان سختی کار را از درآمدهای شخصی پرداخت کرده و بازنشسته شده اند، ولی دیگر کاگران این شرکت تاکنون در بلاتکلیفی به سر می برند.
بنا بر اظهار نظر کارگران، تعدادی از کارگران شاغل در بخش های نگهبانی و حراست شرکت نیز، حقوق دریافت نکرده اند و همچنان چشم انتظار نشسته اند.
به گفته آنان در سال ۹۰ تولید این شرکت به ۵۰ تن در روز افزایش یافت به گونه ای که بخش قابل توجه مواد شوینده به کشور عراق صادر شد، ولی به دلایلی نامعلومی نسبت به تعطیلی آن اقدام شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری خرمشهر با تایید این مطلب گفت:پرداخت مطالبات و تحقق خواسته های کارگران این شرکت در حال پیگیری است.
سیدجواد موسوی افزود:با بررسی انجام شده شرکت صابون سازی، ورشکسته اعلام شده و یک مرتبه نیز به مزایده گذاشته شده و از طریق مراجع قضایی روند قانونی خود را طی می کند.
کارخانه صابون سازی خرمشهر سال ۸۷ از سازمان بنیاد شهید منفک شده و به بخش خصوصی واگذار شد، کارفرمای کارخانه جدید به دلایل مشکلات مدیریتی نتوانست مطالبات مزدی و بیمه ای کارگران را پرداخت کند.
این واحد تولیدی حدود سه سال به دلیل مشکلات مدیریتی تعطیل است و کارگران در این مدت توانسته اند بخشی از حقوق خود را از طریق شکایت به مراجع قانونی و از طریق فروش دارایی های کارخانه دریافت کنند.
تعداد کارگران صابون سازی خرمشهر ۱۲۰ نفر مشغول به کار بوده اند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.