منطقه آزاد تعلل کرد؛ میزبانی مسابقات جهان کشتی فرنگی از خرمشهر گرفته شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با تعلل سازمان منطقه آزاد اروند در پرداخت هزینه رقابت‌های جهانی کشتی و عدم آماده سازی سالن مسابقات، این میزبانی از خرمشهر گرفته شد.

به گزارش فارس، مسابقات جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی فرنگی قرار بود که طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ آذرماه جاری در سالن خلیج فارس خرمشهر انجام پذیرد.

گرچه از چند ماه پیش فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران طی جلساتی با منطقه آزاد اروند این میزبانی را به خرمشهر واگذار کرده بود، تا این تاریخ که تنها ۱۰ روز به آغاز این رقابت‌ها مانده است، هنوز تعهدات این سازمان به فدراسیون کشتی عملی نشده است.

بر همین اساس اکیپ فدراسیون کشتی در بازدید از سالن محل برگزاری این رقابت‌ها با عدم آمادگی مجموعه خلیج فارس خرمشهر روبه‌رو شدند.

همچنین تعهدات مالی سازمان منطقه آزاد اروند نیز تا کنون به طور کامل به حساب فدراسیون کشتی واریز نشده، در حالی که دبیر فدراسیون کشتی روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با فارس از روز چهارشنبه به عنوان آخرین مهلت این سازمان برای تعهد کامل به تعهداتش خبر داده بود.

دقایقی پیش در تماسی با دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران مطلع شدیم فدراسیون کشتی نسبت به برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی فرصتی نداشته و مجبور است این رقابت‌ها را در مکان دیگری برگزار کند.

حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به عنوان یک خوزستانی تلاش‌های بسیاری کردم که خرمشهر قهرمان میزبان این رویداد بزرگ و بین‌المللی باشد، اما مسئولان فدراسیون کشتی با مشاهده تعلل سازمان منطقه آزاد اروند و آماده نبودن محل برگزاری این رقابت‌ها، تصمیم بر گرفتن میزبانی از خرمشهر گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: از سه ماه پیش طی نشست‌هایی که با نمایندگان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انجام شد، شرایط میزبانی این رقابت‌ها را به این ارگان ابلاغ کردیم و آنها نیز پذیرفتند.

دبیر فدراسیون کشتی عنوان کرد: با این حال مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در مهیاسازی شرایط تعلل کرده و به این دلیل که این موضوع یک مسئله ملی محسوب می‌شود، فدراسیون کشتی نیز فرصتی در اختیار ندارد، لذا نظر فدراسیون کشتی بر گرفتن میزبانی از خرمشهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با شرایط موجود بعید است میزبانی رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در خرمشهر برگزار شود، در حالی که تنها ۱۰ روز به آغاز این رقابت‌ها باقی مانده، باید دید سازمان منطقه آزاد اروند پس از سه ماه وعده دادن، در این فرصت کوتاه قادر به فراهم کردن شرایط میزبانی خواهد بود؟

قرار بود رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی فرنگی ۲۷ تا ۲۹ آذرماه جاری در سالن خلیج فارس خرمشهر برگزار شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.