۲۰ ورودی گذرنامه در مرز عراق برای زائران عتبات عالیات ساخته می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر حفظ مراودات دوجانبه بین ایران و عراق را خواستار شد و گفت:۲۰ ورودی گذرنامه در مرز عراق برای آسان شدن تردد زائران عتبات عالیات در اربعین امسال ساخته می شود.

ولی الله حیاتی در خصوص دستاوردهای نشست فرمانده مرزبانی خوزستان و فرماندهان مناطق سوم و چهارم جمهوری عراق در فرمانداری خرمشهر، آسان شدن جابجایی و تردد زائران اربعین را از مهم ترین خواسته های طرف ایرانی از عراق خواند و گفت:در این نشست بر تامین زیرساخت های خدماتی، رفاهی، حمل و نقل عراق تاکید شد و بر اساس تصمیم، تعداد گیت های گذرنامه و شیفت کاری ماموران نیز افزایش می یابد.
حیاتی گفت:بخشی از امکانات جمهوری اسلامی برای بهبود خدمت به زائران در خاک عراق مستقر می شود و شهرداری تهران نیز برای خدمت به زائران، بخشی از خدمات خود را در عراق ارائه می دهد.
معاون استاندار خوزستان همچنین از استقرار ۲۰ گیت گذرنامه در مرز عراق در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت:امید است که با تعامل و هم اندیشی دو سویه، بستر ارائه خدمات کیفی به زائران فراهم شود.
فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه گفت:ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی و جاده ای، فوریت های پزشکی و دستگاههای حمایتی و خدماتی نیز بر اساس برنامه ریزی در ایام اربعین در مرز شلمچه مستقر می شود.
روز گذشته سفر جمعی از فرماندهان مرزبانی جمهوری عراق به ایران و شهرستان خرمشهر به منظور همفکری و هم افزایی برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات در اربعین امسال و کاهش مشکلات زائران در تردد از مرز انجام شد.
سرتیپ «محمد احمد سکران» فرمانده مرزبانی منطقه چهارم عراق، سرلشکر ستاد «ظافر نظمی جمال» فرمانده مرزبانی منطقه سوم عراق، سرلشکر «زید ظفر حسین» مدیر اداره مرزی الشیب عراق و سرلشکر «صدام عبدالصاحب» مدیر دروازه مرزی شلمچه، در این هیات حضور داشتند.
همچنین سرتیپ دریایی «شهاب احمد محمد» کلانتر مرز عراق در بصره و سرتیپ «عبدالهادی» معاون کلانتر مرز بصره، با این هیات به خرمشهر رفتند.
بیش از ۵۸۰ هزار زائر در ایام اربعین سال گذشته از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.ایرنا/*

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.