اروندرود نیازمند لایروبی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر اداره بندر و دریانوردی گفت: رودخانه اروندرود نیازمند لایروبی است و بارها این موضوع را اعلام کردیم اما تاکنون هیچ گونه اقدامی دراین‌باره صورت نگرفته است.

عادل دریس با بیان اینکه انجام لایروبی اروند می‌تواند بندر خرمشهر را به بندر سوم کشور تبدیل گند افزود: دراین‌باره کمیته حقوقی اروند در وزارت امور خارجه تشکیل و جلسات متعددی نیز برگزار ‌شده است اما این جلسات تاکنون نتیجه ای که منجر به انجام عملیات لایروبی شود را نداشته است.

وی گفت: هم اکنون در بخش دریا با دو مشکل عمده مواجه هستیم که یکی شناورسازی کشتیهای غرق شده از دوران جنگ تحمیلی و دیگری گل و لای و رسوبات جمع شده در رودخانه اروند است.

مدیر اداره بندر ودریانوردی با اشاره به اینکه تاکنون صد و پنجاه و پنج فروند مغروقه شناورسازی شده / قرارداد شناورسازی ده فروند مغروقه دیگر نیز بسته ‌شده و شصت و چهار فروند دیگر نیز همچنان در اعماق رودخانه مانع تردد شناورها هستند افزود:در صورت لایروبی و شناورسازی مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی در آبراه اروند تردد کشتی های بالای پانزده هزار تن نیز امکانپذیر می شود اما در غیر این صورت تردد کشتیهای کوچک نیز با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.