«محمدی ملاکه» شهردار خرمشهر شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در نشست روز دوشنبه شورای شهر خرمشهر، عادل محمدی ملاکه با شش رای به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و شهرداری پس از ۱۱۰ روز بلاتکلیفی، شهردار خود را شناخت.

علی بندری رئیس شورای شهر خرمشهر به ایرنا گفت:در نشستی که امروز با حضور هشت عضو شورا در شورای شهر خرمشهر برگزار شد، عادل محمدی ملاکه با شش رأی موافق، یک رأی ممتنع و یک رأی مخالف به عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شد.
وی افزود: در این نشست، نصرت الله جلیلیان عضو علی البدل جایگزین سیدجواد ادریس پور عضو مستعفی شورای شهر تحلیف و معارفه شد.
شهردار منتخب خرمشهر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی در رشته عمران و برق می باشد.
محمد حویزاوی ۲۶ فروردین ماه سال جاری پس از ۱۸ ماه کار در شهرداری خرمشهر، از سمت خود استعفا داد و عزیز ساعدی معاون مالی اداری شهرداری از آن زمان تاکنون به عنوان سرپرست، مسئولیت شهرداری را برعهده داشت.
ولی الله حیاتی فرماندرا ویژه خرمشهر نیز یازدهم خردادماه در فرمانداری خرمشهر در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر بر حفظ همدلی و وحدت اعضا برای تداوم خدمت به شهروندان تاکید کرد و افزود:اعضا نیز موظفند برای انتخاب شهردار قوی با کفایت و درایت که بتواند مشکلات و چالش های شهر را رفع کند، تلاش کنند.
قدمت تاریخی شهر خرمشهر به دو هزار و ۱۷۳ سال پیش یعنی به سال ۱۶۳ قبل از میلاد برمی گردد.
خرمشهر، نخستین و برزگترین بندر ایران و خاورمیانه پیش از وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود و هم اکنون نیز با ۱۳ اسکله حمل و تخلیه بار، دومین بندر حمل کانتینری پس از بندر شهید رجائی می باشد.
این شهر به دلیل داشتن رونق اقتصادی عظیم ۲۵۰ هزار نفر جمعیت داشت، ولی جمعیت آن با احتساب بخش ها و دهستان های تابعه به ۱۶۳ هزار نفر کاهش یافته است.
اهمیت اقتصادی و موقعیت استراتژیکی این شهر و وجود ذخائر عظیم نفتی و داشتن دو رودخانه آب شیرین و دسترسی به خلیج فارس از طریق اروندرود باعث شده است که همیشه این عروس جنوبی ایران مورد چشم داشت و حسادت دشمنان و استعمارگران قرار گیرد.
قبل از وقوع جنگ، خرمشهر بزرگترین صادر کننده انواع خرما به جهان نیز بوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.